📱 Technology

Apple sets unveil for Oct 13 amid 5G iPhone speculation

آبل تحدد يوم ١٣ أكتوبر موعداً للكشف عن أحدث إصداراتها وسط تكهنات متعلقة بجهاز آيفون ٥جي

AFP

San Francisco – Apple scheduled a media event for October 13 amid expectations it would unveil one or more new iPhones which use ultrafast 5G wireless technology.

The event comes a month after Apple disappointed some fans with a September event which unveiled new service bundles but no new smartphone.

Apple, which has habitually unveiled new iPhones ahead of the holiday season, has said supply chain disruptions due to the pandemic have delayed its plans for product launches by several weeks.

A notice posted on Apple’s website offer no specific clues but included the message, “Hi, Speed,” in an apparent reference to the faster wireless networks being introduced in many parts of the world.

“Across the board we are seeing an uptick around production and pent up demand for the slate of iPhone 12 models (expecting 4 new models) set to be unveiled next week in this launch event,” said Daniel Ives at Wedbush Securities.

Ives said he expects strong demand for the new handsets with consumers looking to upgrade older models.

“Importantly, with our estimation that 350 million of 950 million iPhones worldwide are currently in the window of an upgrade opportunity, we believe this will translate into an unprecedented upgrade cycle,” he said in a note to clients.

The news comes after Google unveiled two new smartphones with 5G wireless capability under its Pixel brand, which showcases the Android mobile system but has limited market share.

Google’s Pixel handsets have won positive reviews for their powerful cameras and integrated artificial intelligence, but have failed to crack the top ranks of the smartphone market dominated by the likes of South Korea’s Samsung, Apple and China’s Huawei.

Total smartphone sales were down 16 percent in the second quarter, according to research firm IDC, whose survey showed Huawei leading the market ahead of Samsung, Apple and Chinese firms Xiaomi and Oppo.

وكالة الأنباء الفرنسية – ترجمة WGOQatar

سان فرانسيسكو – حددت شركة آبل موعداً لحدث إعلامي في 13 أكتوبر وسط توقعات بأنها ستكشف عن جهاز آيفون جديد أو أكثر من الأجهزة التي تستخدم تقنية 5G اللاسلكية فائقة السرعة.

ويأتي هذا الحدث بعد شهر من تخييب آبل لتوقعات بعض عشاقها بحدث سبتمبر الذي كشفت فيه عن حزم خدمات جديدة ولكن دون الإعلان عن هاتف ذكي جديد.

وقالت شركة آبل، التي عودتنا أن تكشف عن أجهزة آيفون جديدة قبل موسم العطلات، إن انقطاع سلسلة التوريد بسبب الوباء قد أخر خططها لإطلاق المنتجات لعدة أسابيع.

إشعار نشر على موقع أبل لا يقدم أي أدلة محددة سوى الرسالة التالية، “مرحباً أيتها السرعة”، في إشارة واضحة إلى الشبكات اللاسلكية الأسرع التي يتم تقديمها في أجزاء كثيرة من العالم.

قال دانييل آيفز في “ويدبوش سيكيوريتيز”: “بشكل عام نحن نرى تنامي في وتيرة الإنتاج وزيادة على طلب قائمة أجهزة آيفون 12 (من المتوقع طرح 4 نماذج جديدة) الأسبوع القادم في حدث الكشف عن المنتجات الجديدة هذا.”

قال “آيفز” إنه يتوقع طلباً كبيراً على الأجهزة الجديدة يعود لتطلّع المستهلكين لتحديث الأجهزة القديمة التي يمتلكونها.

وقال في مذكرة للعملاء: “الأهم من ذلك، مع تقديرنا أن 350 مليون من 950 مليون جهاز آيفون حول العالم هي حالياً في نافذة فرصة الترقية، نعتقد أن هذا سيترجم إلى دورة ترقية غير مسبوقة”.

وتأتي هذه الأنباء بعد أن كشفت غوغل عن هاتفين ذكيين جديدين يتمتعان بخاصية 5G للاتصال اللاسلكي من إصدار علامتها التجارية “بيكسل”، التي تستخدم نظام أندرويد للهاتف المحمول ولكن بحصة محدودة في السوق.

حصلت هواتف “بيكسل” من إنتاج غوغل على تقييمات إيجابية لكاميراتها القوية وتقنية الذكاء الاصطناعي المتكاملة، ولكنها فشلت في الصعود إلى الرتب العليا في سوق الهواتف الذكية الذي يهيمن عليه أمثال سامسونج الكورية الجنوبية وأبل وهواوي الصينية.

انخفض إجمالي مبيعات الهواتف الذكية بنسبة 16 في المئة في الربع الثاني، وفقاً لشركة الأبحاث “آي دي سي”، التي أظهرت إحصاءاتها أن هواوي تتصدر السوق متفوقة على سامسونج وأبل والشركات الصينية شياومي وأوبو.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format