🇶🇦 DOHA

Good rains in different parts of Qatar

أمطار الخير تهطل على مناطق متفرقة في قطر

By Dina Al Sabbagh – WGOQatar 

Doha: Rain is a phenomenon of the universe in its scientific description to show us the climate change that we experience in our four seasons, but rain is not only a natural phenomenon, it has positive signs in human life as a sign of goodness and psychological comfort and the end of the drought of plants and other organisms.

Clouds in the skies of Qatar were accompanied by scattered rains in Al Ghanim al-Jadid, Ain Khaled and other areas, indicating the official start of winter in Qatar.

With the recent corona epidemic, let us not forget the importance of rain, which plays an important role in eliminating various pathogens such as microbes and germs, whether in the atmosphere or in the soil, and its positive effects on our lives as people and on nature in general.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: يعتبر المطر ظاهرة من ظواهر الكون في وصفه العلمي ليدلنا على التغير المناخي الذي نعايشه في فصولنا الأربعة، لكن المطر ليس ظاهرة طبيعية فحسب، فله دلائل إيجابية في حياة الإنسان كدلالة الخير والراحة النفسية والانتهاء من حالة الجفاف للنباتات والكائنات الأخرى.

وترافقت الغيوم في سماء قطر مع هطول للأمطار المتفرقة في الغانم الجديد وعين خالد وغيرها من المناطق، وهذا يدل على بدء فصل الشتاء بشكل رسمي في دولة قطر.

ومع انتشار وباء كورونا في الفترة الأخيرة، فلا ننسى أهمية المطر الذي يشكل دوراً هامّاً في القضاء على مسبّبات الأمراض المختلفة مثل الميكروبات والجراثيم سواء أكان في الجو أو التربة، وتأثيراته الإيجابية على حياتنا كأشخاص وعلى الطبيعة بشكلٍ عام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format