📱 Technology

Apple seeks to launch foldable phones

آبل تسعى لإطلاق هواتف قابلة للطي

Agencies 

Technology websites have circulated news indicating that Apple is developing new technologies for foldable phones it may introduce with unprecedented features.

According to a patent application filed by Apple to the U.S. Patent and Trademark Office, the company is seeking to develop a foldable phone with a flexible screen capable of self-repairing scratches.

The screen of this phone will have a special layer that allows it to repair scratches depending on the light, heat or electric current and some types of stimuli that it may be exposed to.

The patent text also suggests that the technology that the expected phone may get may contribute to reducing the damage of the flexible screen in the fold axis area, as has been the case with some previously foldable phones.

News broke earlier this year about the possibility of Apple launching a foldable phone, and that news indicated that the phone will not be similar to Samsung’s flexible phones, but will get a longitudinal screen folded from the middle as in the RAZR phones produced by Motorola.

وكالات

تداولت مواقع مختصة بشؤون التقنية أخبارا تشير إلى أن شركة آبل تعمل على تطوير تقنيات جديدة لهواتف قابلة للطي قد تطرحها بميزات غير مسبوقة.

وتبعا لطلب براءة اختراع كانت تقدمت بها شركة آبل لمكتب براءات الاختراع والعلامات التجارية في أمريكا، فإن الشركة تسعى لتطوير هاتف قابل للطي مزود بشاشة مرنة قادرة على إصلاح الخدوش بشكل ذاتي.

وستحصل شاشة هذا الهاتف على طبقة خاصة تسمح لها بترميم الخدوش بالاعتماد على الضوء أو الحرارة أو التيار الكهربائي وبعض أنواع المحفزات التي قد تتعرض لها.

ويشير نص براءة الاختراع أيضا إلى أن التقنية التي قد يحصل عليها الهاتف المنتظر قد تساهم في التقليل من تلف الشاشة المرنة في منطقة محور الطي، كما حصل مع بعض الهواتف القابلة للطي سابقا.

وكانت أخبار قد انتشرت في وقت سابق من هذا العام حول إمكانية إطلاق آبل لهاتف قابل للطي، وأشارت تلك الأخبار إلى أن الهاتف لن يكون شبيها بهواتف سامسونغ المرنة، بل سيحصل على شاشة طولية تطوى من المنتصف كما هو الحال في هواتف RAZR التي تنتجها موتورولا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format