🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

COVID-19 could spread by airborne transmission – CDC

السلطات الصحية الأميركية: كورونا يمكن أن ينتقل عبر الهواء

Reuters

U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) on Monday said COVID-19 can spread through virus lingering in the air, sometimes for hours, acknowledging concerns widely voiced by public health experts about airborne transmission of the virus.

The CDC guidance comes weeks after the agency published – and then took down – a similar warning, sparking debate over how the virus spreads.
In Monday’s guidance, CDC said there was evidence that people with COVID-19 possibly infected others who were more than 6 feet away, within enclosed spaces with poor ventilation.

Under such circumstances, CDC said scientists believe the amount of infectious smaller droplet and particles, or aerosols, produced by the people with COVID-19 become concentrated enough to spread the virus.

The CDC has long warned of transmission through small droplets that shoot through the air and generally fall to the ground, which resulted in the six-feet social distancing rule. Aerosol droplets are much smaller still, and can remain suspended in the air, like smoke.

While CDC stresses close-contact transmission is more common than through air, a group of U.S. scientists warned in an unrelated open letter published in medical journal Science on Monday that aerosols lingering in the air could be a major source of COVID-19 transmission. (https://bit.ly/34pSPbH)

“The reality is airborne transmission is the main way that transmission happens at close range with prolonged contact,” the researchers said in a press call.

Viruses in aerosols can remain in the air for seconds to hours, travel more than two meters and accumulate in poorly ventilated indoor air, leading to superspreading events, the researchers said.

Since individuals with COVID-19 release thousands of virus-laden aerosols and far fewer droplets while breathing and talking, the scientists said the focus must be on protecting against airborne transmission.

They also said that public health officials should clearly differentiate between droplets ejected by coughing or sneezing and aerosols that can carry the virus to greater distances

Public health officials must highlight the importance of moving activities outdoors and improving indoor air, along with wearing mask and social distancing, the letter said.

أ ف ب

واشنطن: أعلنت “المراكز الأميركية لمكافحة الأمراض والوقاية منها”، الاثنين، رسمياً أن فيروس كورونا المستجد، يمكن أن ينتقل عبر الهواء، في موقف ينسجم مع آراء علماء كثر يطالبون منذ أشهر بأخذ هذا الاحتمال بجدية أكبر.

وحدثت “المراكز الأميركية” توصياتها الصحية المنشورة على موقعها الإلكتروني على النحو التالي: “بعض أنواع العدوى يمكن أن تنتقل في قطرات رذاذ صغيرة وجزيئات يمكن أن تطفو في الهواء لدقائق أو ساعات. هذه الفيروسات قد تكون قادرة على إصابة أشخاص موجودين على مسافة نحو مترين من الشخص المصاب، أو بعد مغادرته”.

واعتبر خبراء “المراكز الأميركية” أن الطريقة الرئيسية لانتقال العدوى، تبقى قطرات الرذاذ التنفسية من مختلف الأحجام، والتي ينثرها المصاب عند العطس والسعال والغناء والكلام والتنفّس.

ويكرس التحديث الذي يأتي بعد 10 أشهر من بداية جائحة كورونا، صحّة دراسات تظهر أن الفيروس، وإن كان أقلّ عدوى من الحصبة، يمكن أن ينتقل أبعد من مترين.

وهي الفرضية التي كانت تستبعدها المراكز الأميركية لمكافحة الأمراض والوقاية منها، ومنظمة الصحة العالمية عند ظهور فيروس سارس-كوف-2.

وتؤكد المراكز أهمية تهوية الأماكن المغلقة لتجنب العدوى، وهي في المقابل، لا تعتبر انتقال العدوى “عبر أسطح ملوّثة بالفيروس طريقة شائعة لتفشي كوفيد-19”.

وبالنسبة لتوصيات الهيئة، لم يطرأ أي تعديل على الاحتياطات التي يجب اتّخاذها، وهي التباعد المادي، ووضع الكمامات، وغسل اليدين، وتجنّب الأماكن المغلقة المكتظّة، وعزل المرضى.

وكانت مجموعة علماء أميركيين تدفع باتّجاه تحديث التوصيات الصحية الرسمية، التي كانت تستند إلى تمييز عفا عليه الزمن بين قطرات الرذاذ والهباء الجوّي يعود إلى ثلاثينيات القرن الماضي.

وكتب خبراء في جامعات كاليفورنيا وميريلاند وفرجينيا تيك وغيرها في رسالة مشتركة، الاثنين، أن “الفيروسات في الهباء الجوي يمكن أن تطفو في الهواء لثوانٍ ولساعات، مثل الدخان، ويمكن أن تستنشق”.

ومن الأمراض التي تنتقل عبر الهواء، إضافة إلى “كوفيد-19″، الحصبة، والجدري، والسلّ.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format