🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO: 10% of world’s people may have been infected with virus

منظمة الصحة العالمية: ١٠٪ من سكان العالم ربما أصيبوا بالفيروس

AP

GENEVA: The head of emergencies at the World Health Organization says its “best estimates” indicate that roughly 1 in 10 people worldwide may have been infected by the coronavirus.

Dr. Michael Ryan, speaking Monday to a meeting of the WHO’s 34-member executive board focusing on COVID-19, said the figures vary from urban to rural, and between different groups, but that ultimately it means “the vast majority of the world remains at risk.”

The estimate – which would amount to more than 760 million people based on current world population of about 7.6 billion – far outstrips the number of confirmed cases as tallied by both WHO and Johns Hopkins University, now more than 35 million worldwide.

Experts have long said that the number of confirmed cases greatly underestimates the true figure.

وكالة الأنباء الفرنسية – ترجمة WGOQatar

جنيف: أعلن رئيس قسم الطوارئ في منظمة الصحة العالمية أن “افضل تقديراته” تشير الى أن شخصاً من كل عشرة أشخاص في العالم قد يكون أصيب بفيروس كورونا.

وقال الدكتور مايكل ريان، في كلمة ألقاها يوم الاثنين في اجتماع للمجلس التنفيذي لمنظمة الصحة العالمية الذي يضم 34 عضواً والذي يركز على “كوفيد-19″، إن الأرقام تختلف من المناطق الحضرية إلى المناطق الريفية، وبين مجموعات مختلفة، ولكن ذلك يعني في نهاية المطاف أن “الغالبية العظمى من سكان العالم لا تزال معرضة للخطر”.

وهذا التقدير – الذي قد يصل إلى أكثر من 760 مليون شخص استناداً إلى عدد سكان العالم الحالي البالغ نحو 7.6 مليار نسمة – يفوق بكثير عدد الحالات المؤكدة التي تم إحصائها في كل من منظمة الصحة العالمية وجامعة جونز هوبكنز، التي يزيد عددها الآن على 35 مليون حالة في جميع أنحاء العالم.

قال الخبراء منذ فترة طويلة إن عدد الحالات المؤكدة يقلل إلى حد كبير من شأن الرقم الحقيقي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format