🌍 World🦠Coronavirus

Airbus: Negative outlook for aviation future

إيرباص: توقعات سلبية لمستقبل الطيران

DPA

Paris: Michael Schulhorn, Production Manager at Airbus European Defence and Aviation Industries, expressed optimism about the fate of the group’s headquarters in Germany. The European Group has announced its intention to write off 15,000 jobs worldwide, and these plans do not include the closure of the Group’s headquarters in Germany. “In principle, I don’t see any German headquarters at risk at the moment,” he said in statements to Handelsblatt, but he explained that the risks are for many countries, even if it is too early to talk about closures.

Schulhorn added that the future outlook for the aviation industry has worsened due to the renewed outbreak of the Corona pandemic and government travel restrictions, and said that the situation in the beginning of autumn is worse “than we expected in the summer”. Guillaume Fawry, the Group’s chief executive, reportedly warned workers of a more serious and longer-than-expected crisis.

“It is unlikely that the voluntary departure of the company will be enough to write off 15,000 jobs, and several thousand jobs in Germany will be affected by these plans,” Fawry said.

(د ب أ)

باريس: أعرب ميشائيل شولهورن، مدير الإنتاج في مجموعة إيرباص الأوروبية لصناعات الدفاع والطيران، عن تفاؤله حيال مصير مقرات المجموعة في ألمانيا.تجدر الإشارة إلى أن المجموعة الأوروبية أعلنت اعتزامها شطب 15 ألف وظيفة على مستوى العالم، ولا تتضمن هذه الخطط إغلاق مقرات للمجموعة في ألمانيا.وفي تصريحات لصحيفة «هاندلسبلات» الألمانية، قال:» من حيث المبدأ، لا أرى أي مقرات ألمانية معرضة للخطر في الوقت الراهن»، لكنه أوضح أن المخاطر تخص العديد من الدول، حتى لو كان من السابق لأوانه الحديث عن إغلاقات.وأضاف شولهورن أن التوقعات المستقبلية لصناعة الطيران قد ساءت بسبب تجدد تفشي جائحة كورونا والقيود الحكومية على السفر، وقال إن الوضع في بدايات الخريف صار أسوأ «مما توقعناه في الصيف». وكانت تقارير أفادت بأن جويوم فوري، الرئيس التنفيذي للمجموعة، قد حذر العاملين من أزمة أخطر وأطول مما كان متوقعًا.

وذكر فوري أنه «من غير المرجح أن الرحيل الطوعي من الشركة» سيكفي لشطب 15 ألف وظيفة، وهناك عدة آلاف من الوظائف في ألمانيا ستتأثر بهذه الخطط.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format