💰 Business😎 LifeStyle📚Education

Qatar Airways thanks teachers with 21,000 complimentary tickets

القطرية تقدم ٢١ ألف تذكرة سفر مجانية للمعلمين

The Peninsula

Doha: On the occasion of World Teacher’s Day, Qatar Airways will give away 21,000 complimentary tickets to teachers to thank them for their vital work in educating young people worldwide during the challenges brought by the ongoing COVID-19 pandemic. 

The giveaway will open at 4am on October 5 and close at 03:59 on October 8 (Doha time). Teaching professionals can register for this exclusive offer at qatarairways.com/ThankYouTeachers by submitting a form to receive a unique promotion code, offered on a first come, first-served basis.

Teaching professionals from over 75 countries in which Qatar Airways currently operates are eligible for tickets. To ensure the application process is fair and transparent, each country will receive a daily allocation of tickets, staggered over the three-day campaign period. The daily allocation will be released at 4am Doha time throughout the campaign period.

Teachers that successfully register will receive one Economy Class return ticket to anywhere on Qatar Airways’ current network of more than 90 destinations worldwide. Additionally, they will receive a voucher for 50 per cent off one future return ticket that they can use for themselves, a family member or a friend. Both tickets are valid for travel up to 30 September 2021.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “We at Qatar Airways are incredibly grateful for the commitment and hard work of teaching professionals around the world who continue to educate our young people in these times of uncertainty. We know that it has not been an easy task, yet teachers have been incredibly resourceful, turning to online learning and other methods.

“As the largest airline flying consistently throughout the pandemic, we have also supported students in recent weeks by flying to wherever they need to be to start their studies on charter as well as scheduled flights. As an airline, we firmly believe in the importance of education and are committed to lending our support to educational causes.”

Since 2013, Qatar Airways has been a supporter of Education Above All’s Educate A Child programme, which was launched in 2012 by HH Sheikha Moza bint Nasser to significantly reduce the number of children worldwide who are denied their right to education. Qatar Airways’ passengers are invited to donate to Educate A Child on board and at qatarairways.com upon reaching the payment page during the online flight booking process. Each year, Qatar Airways matches the total number of on board passenger donations. The airline also displays the foundation’s video commercial on its Oryx One inflight entertainment to raise awareness and encourage donations.  

Teachers that successfully register for complimentary Qatar Airways tickets can benefit from the airline’s leading flexible booking policies. Tickets issued up to 31 December 2020 are valid for two years with unlimited date changes and the option to exchange them for a travel voucher with an additional 10 per cent value.

This offer is only available for Qatar Airways operated flights. Eligible teaching professions are limited to: Classroom Paraprofessionals, Teaching Assistants and Substitutes, Intervention and Inclusion Specialists, Tutors, Senior Leaders, Early Childhood Teacher, Student Counsellors, Primary Teacher, Secondary Teacher, Casual Teacher, English as a Second Language (ESL) Teacher, Special Ed Teacher, Teacher Aide, Vocational Education and Training (VET) Instructor, Pre-School and Early Years Practitioners, and Classroom Technicians. A valid employer ID must be presented at the airport at the point of check in. Airport taxes shall be absorbed by passenger.

Source: thepeninsulaqatar

الشرق

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية بمناسبة اليوم العالمي للمعلّمين، عن تقديم 21 ألف تذكرة سفر للمعلّمين كبادرة شكرٍ لهم على تفانيهم في تعليم الطلّاب في مختلف أنحاء العالم في خضمّ التحديات غير المسبوقة التي فرضتها جائحة كوفيد-19.

وقالت القطرية في بيان عبر موقعها الإلكتروني اليوم إنه سيتمّ فتح باب التقديم للحصول على التذاكر عند الساعة 4:00 صباحاً يوم 5 أكتوبر، ويُغلق عند الساعة 3:59 صباحاً يوم 8 أكتوبر بتوقيت الدوحة.

ويمكن للعاملين في مجال التعليم التسجيل للاستفادة من هذا العرض الحصري من خلال زيارة الرابط التالي: qatarairways.com/ThankYouTeachers، وتقديم نموذج للحصول على رمز ترويج مميّز، حسب مبدأ الأسبقية.

ويحقّ للعاملين في مجال التعليم من أكثر من 75 دولة تُسيّر الخطوط الجوية القطرية حالياً رحلاتها إليها؛ الحصول على هذه التذاكر.

وأضافت أنه لضمان نزاهة وشفافية عملية تقديم الطلبات، سيتلقى كل بلدٍ عدداً محدداً من التذاكر يوميّاً وعلى مدار 3 أيام. وسيتم فتح باب التقديم للحصة اليومية من التذاكر في تمام الساعة 04:00 صباحاً بتوقيت الدوحة طوال فترة الحملة.

وسوف يحصل المعلّمون الذين ينجحون بالتسجيل ضمن هذه الحملة على تذكرة سفر ذهاب وعودة على الدرجة السياحية إلى أي وجهة على شبكة الوجهات الحالية للخطوط الجوية القطرية، والتي تضمّ أكثر من 90 وجهة في مختلف أنحاء العالم. بالإضافة إلى ذلك، سيحصل المعلمون على قسيمة خصم بقيمة 50% على تذكرة سفر ذهاب وعودة واحدة يمكنهم استخدامها في موعد لاحق، سواءً لأنفسهم أو لأحد أفراد عائلاتهم أو أصدقائهم. يشار إلى أن التذاكر ضمن هذا العرض صالحة للسفر لغاية 30 سبتمبر 2021.

وقال سعادة السيّد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجويّة القطريّة: “نودّ أن نُعرب عن خالص امتناننا في الخطوط الجوية القطرية لجميع العاملين في مجال التعليم في جميع أنحاء العالم، وتقديرنا لتفانيهم وعملهم الدؤوب في تعليم جيل الشباب خلال هذه الأوقات العصيبة. وندرك أن مهمتهم لم تكن سهلة، ومع ذلك فقد بَرعوا في أداء مهامهم بشكل مُبهر، ولجأوا إلى التعليم عن بُعد عبر الإنترنت، واستخدام غير ذلك من وسائل التعليم الأخرى”.

وأضاف سعادة السيّد أكبر الباكر: “باعتبارنا أكبر شركة طيران دولية واصلت عملها طوال فترة الوباء، فقد قمنا بمساعدة الطلاب ودعمهم في الأسابيع الأخيرة، عن طريق التحليق بهم إلى كل مكان يرغبون به لبدء دراستهم، وذلك على متن رحلات مجدولة وأخرى غير مُجدولة. كما أننا نؤمن إيماناً راسخاً بأهميّة التعليم ونلتزم بتقديم دعمنا للقضايا التعليمية”.

وأضاف البيان: يمكن للمعلمين الذين ينجحون بالتسجيل للحصول على التذاكر المجانية من الخطوط الجوية القطرية الاستفادة من سياساتنا المرنة للحجوزات، حيث أن جميع التذاكر الصادرة حتى 31 ديسمبر 2020 صالحة لمدة عامين، مع إمكانية تغيير التاريخ لعددٍ غير محدودٍ من المرات، بالإضافة إلى إمكانية استبدال التذكرة بقسيمة سفر لاستخدامها في المستقبل مع 10% قيمة إضافية. للاطلاع على القائمة الكاملة للشروط والأحكام يرجى زيارة: qatarairways.com/RelyOnUs.

وأوضحت القطرية أن هذا العرض متاح فقط على الرحلات الجوية التي تديرها الخطوط الجوية القطرية وأن المهن التعليمية المؤهلة تقتصر على: معلّم الفصل الدراسي الرئيسي، ومعلم مساعد، ومعلّم بديل، وأخصائي التدخل والدمج، والمعلّم الخاص، وكبار القادة، ومعلّم الطفولة المبكّرة، ومستشار الطلاب، ومعلّم المرحلة الابتدائية، ومعلّم المرحلة الثانوية، والمعلم بصفة غير رسمية، ومدرّس اللغة الإنجليزية كلغة ثانية، ومدرس خاص، ومدرّب التعليم والتدريب المهني، وممارس ما قبل المدرسة والسنوات المبكرة، والفنيين في الفصول الدراسية. يجب إبراز بطاقة هوية صالحة للموظف في المطار عند نقطة تسجيل الدخول. سيتعين على جميع المسافرين دفع الضرائب في المطار.

المصدر: al-sharq

Qatar Airways thanks teachers with 21,000 complimentary tickets
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format