🐎Various

Rafael Nadal in the Quarterfinals of French Open

نادال يتأهل لربع نهائي بطولة فرنسا المفتوحة للتنس

QNA

Paris: The Spaniard Rafael Nadal qualified for the quarter-finals at Roland Garros by beating the American Sebastian Korda (213th) on Sunday in three sets 6-1, 6-1, 6-2.

By reaching his 14th quarter-final in Paris, Nadal breaks a tie with Novak Djokovic, who has reached the last eight at the clay-court Grand Slam championship 13 times.

Djokovic will attempt to re-join Nadal atop the leaderboard when he faces Karen Khachanov on Monday.

In his 100th match at Roland Garros (97-2), Nadal will face US Open finalist Alexander Zverev or Next Gen ATP Finals champion Jannik Sinner for a place in the semi-finals.

The Spaniard, who has dropped only 23 games through the first four rounds, leads Zverev 5-1 in their ATP Head2Head series and is yet to meet Sinner at tour-level.

Korda, entered Roland Garros with no tour-level experience on clay. After qualifying for the main draw without dropping a set, the World No. 213 overcame Andreas Seppi, John Isner and Pedro Martinez to become the first qualifier since Alejandro Falla in 2011 to reach the Round of 16 in Paris.

قنا

باريس: تأهل الإسباني رافايل نادال المصنف الثاني عالميا وحامل اللقب إلى ربع نهائي بطولة فرنسا المفتوحة للتنس إحدى بطولات الجراند سلام الأربع الكبرى بفوزه السهل على الأمريكي سيباستيان كوردا المتأهل من التصفيات بواقع 6-1 و6-1 و6-2.

ويسعى نادال إلى لقبه الثالث عشر في البطولة الفرنسية والأهم من ذلك معادلة الرقم القياسي في البطولات الكبرى المسجل باسم السويسري روجيه فيدرر (20 لقبا) الذي يغيب عن البطولة بداعي الإصابة.

ويلتقي نادال في الدور المقبل مع الإيطالي يانيك سينر الذي بات أصغر لاعب يبلغ ربع نهائي إحدى بطولات الجراند سلام منذ 2006، وذلك بإقصائه الألماني الكسندر زفيريف المصنف السادس بالفوز عليه 6-3 و6-3 و4-6 و6-3.

كما تأهل إلى ربع النهائي النمساوي دومينيك ثيم المصنف الثالث بعد فوزه على الفرنسي هوجو جاستون بثلاث مجموعات مقابل مجموعتين.. وسوف يلتقي ثيم في الدور المقبل مع الأرجنتيني دييجو شوارتزمان المصنف 13 والذي تأهل بدوره بعد فوزه على الإيطالي لورينزو سونيجو بثلاث مجموعات دون رد.

ولدى منافسات السيدات تأهلت الأرجنتينية ناديا بودورسكا الصاعدة من التصفيات إلى الدور ربع النهائي بفوزها على التشيكية باربورا كريتشيكوفا 2-6 و6-2 و6-3.

وتلتقي اللاعبة الأرجنتينية في الدور المقبل مع الأوكرانية إيلينا سفيتولينا المصنفة الثالثة والتي تغلبت بدورها على الفرنسية كارولين غارسيا بسهولة 6-1 و6-3.

كما تأهلت إلى ذات الدور الإيطالية مارتينا تيريفيزين بفوزها على الهولندية كيكي بيرتينز 6 / 4 و6 / 4 .. وتلتقي اللاعبة الإيطالية في الدور المقبل مع البولندية إيجا شفيونتيك والتي تغلبت بسهولة على الرومانية سيمونا هاليب المصنفة الثانية وأقصتها من البطولة بالفوز عليها بواقع 6 / 1 و6 / 2.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
37
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format