👮‍♂️ Government

Qatar Charity Carries Out Largest Relief Intervention for Sudan Flood Victims

قطر الخيرية تنفذ أكبر تدخل إغاثي للمتضررين من الفيضانات بالسودان

QNA

Doha: Qatar Charity carried out the largest relief intervention to benefit those affected by the torrents and floods in the Sennar State in Sudan, providing shelter and food aid to the victims.

The field teams of Qatar Charity managed to reach out to the affected, using ferries and boats after the land roads had been cut off due to the rains, torrents and floods that hit Sudan badly and left 138 dead and thousands affected.

Director of Qatar Charity office in Sudan Hussein Kermash said that the convoy was part of the “Safety for Sudan” campaign to support those affected by torrents and floods, especially in the Sennar State which is among the most affected states by the floods. Some 1,200 food baskets, 2,400 blankets and 200 tents were provided for the affected during the first phase.

Governor of Sinnar Al Mahi Muhammad Suleiman described Qatar Charitys convoy as “very large and unprecedented”, which brought aid to the affected population in the state, noting that the convoy includes many needs and provides a strong support to the affected population in the state.

Qatar Charity had previously sent hundreds of tons of food and shelter aid to Sudan. The fifth plane will arrive in Khartoum within the next two days, along with a ship carrying almost 330 tons of aid for those affected by the floods, which will arrive in Port Sudan soon.

قنا

الدوحة: نفذت /قطر الخيرية/ أكبر تدخل إغاثي لصالح المتضررين من السيول والفيضانات بولاية /سنار/ في السودان، واختتمت سلسلة من التدخلات بتقديم المواد الإيوائية والغذائية الضرورية للمتضررين في المناطق المنكوبة على ضفاف النيل الأزرق بمحلية /سنجة/.

وتمكنت الفرق الميدانية التابعة لقطر الخيرية من الوصول إلى المستهدفين في تلك المناطق بالعبارات والقوارب النيلية، بعد انقطاع الطرق البرية بسبب الأمطار والسيول والفيضانات التي ضربت السودان وخلفت 138 قتيلا ومئات الآلاف من المتضررين.

وقال السيد حسين كرماش مدير مكتب قطر الخيرية في السودان إن المساعدات التي قدمتها الجمعية عبر قوافلها الإغاثية جاءت في إطار دعم المتأثرين من السيول والفيضانات ضمن حملة “سالمة يا سودان” واستفادت منها ولاية /سنار/ التي تعتبر من أكثر الولايات تضررا من الفيضانات.. مشيرا إلى تقديم (1200) سلة غذائية و(2400) بطانية و(200) خيمة للمتأثرين خلال المرحلة الأولى التي تعنى بالإغاثة العاجلة.

من جانبه، وصف السيد الماحي محمد سليمان والي ولاية /سنار/، قافلة قطر الخيرية الإغاثية، والتي التي جاءت بعد سلسلة من تدخلاتها الإغاثية في ولايات نهر النيل والجزيرة والخرطوم، بأنها كبيرة جدا وغير مسبوقة، وتضمنت كثيرا من الاحتياجات والمعونات التي مثلت إسنادا قويا لمساعدة السكان المتضررين بالولاية.. بينما تقدم السيد محمد علي أحمد النعيم، عمدة /العقليين/ بعمودية /أبوتيقة/ باسم سكان المنطقة بالشكر لدولة قطر، على وقوفها إلى جانب السودان في محنته.

يذكر أن قطر الخيرية كانت قد أرسلت مئات الأطنان من مواد الغذاء والإيواء حيث استقبلت (4) طائرات إغاثية في الفترة الماضية، وستصل الخرطوم في غضون اليومين القادمين طائرة خامسة، بجانب باخرة تحمل نحو (330) طنا من المساعدات للمتضررين من الفيضانات ستصل إلى بورتسودان قريبا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
37
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format