🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

UK Prime Minister Warns of Tough Days Ahead Due to Coronavirus Outbreak

رئيس وزراء بريطانيا يحذر من “أيام صعبة” مقبلة جراء تفشي وباء كورونا

QNA

London: UK Prime Minister Boris Johnson has warned of tough times ahead, as the UK deals with the second wave of the coronavirus outbreak.

Johnson said that there could be “a very tough winter for all of us”, adding: “I tell you in all candour, it will continue to be bumpy through to Christmas and may even be bumpy beyond”.

Speaking to the BBC, the British Prime Minister said there was “hope” in beating COVID-19, but called on the public to “act fearlessly but with common sense”.

He said the government was taking a “balanced” approach between saving lives and protecting the economy.

He believed over the “next few weeks and months” the “scientific equation will change whether that is vaccines or testing” and there will be “progress” in beating the virus. As a result, he said there was “hope” and “things can be significantly different by Christmas”, as well as being “radically different” by spring.

His comments come as the UK announced more than 10,000 new cases for the first time since mass testing began.

There were 12,872 new cases announced on Saturday. However, the government said a technical issue meant some cases earlier in the week were not recorded at the time so had been included in Saturday’s data.

قنا

لندن: حذر السيد بوريس جونسون رئيس الوزراء البريطاني، من صعوبة الفترة المقبلة جراء الموجة الثانية من تفشي وباء كورونا (كوفيد-19).

وأعرب جونسون، في تصريحات له بثتها هيئة الإذاعة البريطانية /بي بي سي/، عن أمله في “هزيمة الوباء، ولكن على الناس أن يتصرفوا دون خوف وأن يتحلوا بالوعي لأننا سنمر بشتاء قاس جدا”.

وأضاف جونسون أن الحكومة تتبنى “نهجا متوازنا بين الحفاظ على حياة الناس وحماية الاقتصاد في آن واحد”، مضيفا أن “الأسابيع القليلة المقبلة ستشهد تغيرا علميا سواء عن طريق التوصل للقاح أو زيادة الاختبارات ما سيؤدي إلى تقدم في هزيمة الفيروس”.

من جهته، وجه السيد كير ستارمر زعيم حزب العمال المعارض، انتقادات لحكومة جونسون، مؤكدا أن الحكومة “فقدت السيطرة على وباء كورونا” وأن رئيس الوزراء “أظهر عدم كفاءة في التعامل مع الوباء مرات عديدة”.

ودعا زعيم المعارضة، في تصريحات لصحيفة /الأوبزرفر/، الحكومة إلى وضع “خارطة طريق للتعامل مع الوباء” حتى يتم التوصل إلى لقاح مضاد له.

يأتي ذلك في الوقت الذي أعلنت فيه وزارة الصحة عن 10 آلاف حالة إصابة جديدة، وهو أعلى عدد يسجل في يوم واحد منذ بدء الحكومة في إجراء اختبارات الإصابة بالفيروس على نطاق واسع.

جدير بالذكر أن عدد الوفيات جراء الفيروس في بريطانيا تخطى حاجز 42 ألف حالة وفاة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format