😎 LifeStyle🌍 World🦠Coronavirus

Everything you should and shouldn’t do to stay healthy on a plane

كل ما عليك القيام به أو تجنبه للبقاء بصحة جيدة على متن الطائرة

By Natalie B. Compton | The Washington Post

After the historic drop in air travel this spring, Americans are steadily flying again – some with mixed reviews.

After flying for work a few times and once to see family in California, Kyle Potter, editor of the Thrifty Traveler, says he’s not eager to get back on a plane anytime soon. With every airline carrying out coronavirus precautions differently, “you just don’t know what you’re going to find,” Potter says.

Potter’s main takeaway from his recent flying experience has been for travelers to do their homework ahead of a flight, checking to see what rules an airline has in place for blocking middle seats and mask enforcement.

Additionally, Potter says that “people should listen to public health experts.”

Before booking your flight, know that the Centers for Disease Control and Prevention still says travel increases your chance of getting and spreading covid-19, and that nearly 11,000 people have been exposed to the coronavirus on flights. But according to an October 1 article in JAMA, “the risk of contracting coronavirus disease 2019 (COVID-19) during air travel is lower than from an office building, classroom, supermarket, or commuter train.”

“We want to make sure people understand that the risk [of catching coronavirus while traveling] will never be zero,” says Syra Madad, who was recently featured in Netflix docuseries “Pandemic: How to Prevent an Outbreak.” “But there’s ways that you can help reduce or mitigate some of that risk by layering on different types of basic approaches.”

Here are some of those approaches you need to know about staying healthy on a plane.

Wear the required PPE

At this time, most airlines are requiring passengers wear masks to fly, a move that health experts applaud.

“Always wear a mask, not just on the plane, but off the plane in the airport, waiting in the lobby areas as well,” says Alvin Tran, an assistant professor of public health at the University of New Haven School of Health Sciences in Connecticut.

Travelers can also wear additional personal protective equipment, such as face shields, for extra protection on board.

“We know that covid-19 spreads by touching your mucous membranes, and your eyes are obviously one part of your mucous membranes,” says Madad, noting she doesn’t discourage the use of a face shield onboard planes. “It’s better to be overprotected than underprotected, especially if you’re traveling to an area with high community transmission.”

Tran agrees. “If you are comfortable wearing a face shield and you don’t think it’s going to bother you, then I don’t see a reason why you wouldn’t want to wear that,” he says.

But experts do recommend against travelers wearing hazmat suits during flights.

Maintain good hand hygiene

Washing your hands properly is one of the best ways to protect yourself from spreading diseases. The CDC recommends washing your hands “often with soap and water for at least 20 seconds, especially after going to the bathroom; before eating; and after blowing your nose, coughing or sneezing.”

“If I were to travel, I would make sure that I am washing my hands very frequently,” Tran says. If you don’t have access to soap and water, opt for an alcohol-based hand sanitizer with at least 60% alcohol.

Wipe down communal surfaces

Once upon a time, it seemed excessive to wipe down your personal space on an airplane. In the wake of the coronavirus, the practice is now being recommended by health professionals.

Robert Quigley, regional medical director for travel risk mitigation company International SOS, told The Post that “thoroughly wiping down surfaces while traveling is ‘always in order,’ because many viruses and bacteria can survive on objects.”

The CDC is urging people to clean and disinfect frequently used objects and surfaces that you touch with your hands, so bring disinfectant wipes on board if you’ll be using an in-flight entertainment system or tray table.

Choose a window seat

Health experts say that the riskiest parts of traveling by plane take place before and after a flight due to crowding. Do your best to maintain social distance from other travelers as you go through airport security, check bags, board the plane, collect your bag at the luggage carousel and leave the airport.

Social distancing onboard will be more difficult, as planes are flying full again, and even if you’re taking a flight with middle seats blocked off, you may be within arm’s reach of other passengers seated in front or behind you.

Some medical professionals recommend reserving a window seat on a plane to avoid catching an illness in-flight, noting that aisle seats have more access to potentially-sick passengers.

Vicki Hertzberg, a professor in Emory University’s School of Nursing, and the first author on a Boeing-funded study on transmission of respiratory diseases on planes published two years ago, told The Post: “The strategy I take now for flying is: I take a window seat, and I don’t get up.”

But the World Health Organization has said “research has shown that there is very little risk of any communicable disease being transmitted on board an aircraft,” thanks to planes’ high-efficiency particulate air filters.

بقلم ناتالي ب. كومبتون / ذا واشنطن بوست – ترجمة WGOQatar:

بعد الانخفاض التاريخي في السفر الجوي هذا الربيع، يعود الأميركيون لاستقلال الرحلات الجوية مرة أخرى – بعضهم بآراء متضاربة.

بعد أن سافر للعمل عدة مرات ومرة لرؤية العائلة في كاليفورنيا، يقول كايل بوتر، محرر مجلة ثريفتي ترافيلير، إنه ليس متلهفاً للعودة على متن طائرة في أي وقت قريب. مع تنفيذ كل شركة طيران احتياطات فيروس كورونا بشكل مختلف ، “أنت فقط لا تعرف ما الذي ستجده” ، يقول بوتر.

وكانت الخلاصة الرئيسية التي توصل لها بوتر من تجربته الأخيرة في الطيران هي أنه على المسافرين القيام بواجباتهم قبل الرحلة، والتحقق لمعرفة ما هي القواعد التي وضعتها شركة الطيران لحجب المقاعد الوسطى وإنفاذ ارتداء الكمامة.

بالإضافة إلى ذلك، يقول بوتر إنه “يجب على الناس الاستماع إلى خبراء الصحة العامة”.

قبل حجز رحلتك، اعلم أن مراكز مكافحة الأمراض والوقاية منها لا تزال تقول إن السفر يزيد من فرصتك في الإصابة بفيروس كوفيد-19 ونشره، وأن ما يقرب من 11,000 شخص تعرضوا للإصابة بفيروس كورونا على متن الرحلات الجوية. ولكن وفقًا لمقال في 1 أكتوبر في JAMA ، “خطر الإصابة بمرض الفيروس التاجي 2019 (كوفيد-19) أثناء السفر الجوي أقل من مبنى مكاتب أو الفصول الدراسية أو السوبر ماركت أو قطار الركاب”.

تقول سيرا ماداد، التي ظهرت مؤخرًا في برنامج ضمن سلسلة الوثائقيات على قناة نيتفليكس باسم “الوباء: كيفية الوقاية من تفشي المرض”: “نريد أن نتأكد من أن الناس يفهمون أن خطر [الإصابة بالفيروس التاجي أثناء السفر] لن يكون صفرًا أبدًا. لكن هناك طرق يمكنك من خلالها المساعدة في الحد من بعض هذه المخاطر أو تخفيفها من خلال تقسيم أنواع مختلفة من النهج الأساسية.”

وهنا بعض من تلك النهج التي تحتاج إلى معرفتها بخصوص البقاء في صحة جيدة على متن طائرة.

ارتداء معدات الوقاية الشخصية المطلوبة

في هذا الوقت، معظم شركات الطيران تتطلب من الركاب ارتداء كمامات للصعود على متن الرحلة الجوية، وهي الخطوة التي يشيد بها خبراء الصحة.

يقول ألفين تران، أستاذ مساعد في الصحة العامة في كلية العلوم الصحية بجامعة نيو هافن في كونيتيكت: “ارتدي دائمًا قناعًا، ليس فقط على متن الطائرة، ولكن من الطائرة في المطار، وخلال الانتظار في مناطق البهو أيضًا.

كما يمكن للمسافرين ارتداء معدات حماية شخصية إضافية، مثل دروع الوجه، لحماية إضافية على متن الطائرة.

تقول ماداد: “نحن نعلم أن كوفيد-19 ينتشر من خلال لمس الأغشية المخاطية، ومن الواضح أن عينيك هي جزء من الأغشية المخاطية الخاصة بك”، مشيرة إلى أنها لا تثبط استخدام درع الوجه على متن الطائرات. “من الأفضل أن تبالغ في حماية نفسك من أن تقلل من ذلك، خاصة إذا كنت مسافراً إلى منطقة بها نسبة انتقال عالية من المجتمع المحلي.”

تران يوافقها الرأي “إذا كنت مرتاحاً في ارتداء درع الوجه ولا تعتقد أن ذلك سيزعجك، فلا أرى سبباً يمنعك من ارتداءه”، يقول.

لكن الخبراء ينصحون بعدم ارتداء المسافرين بدلات من المواد العازلة أثناء الرحلات الجوية.

الحفاظ على نظافة اليدين

غسل اليدين بشكل صحيح هو واحد من أفضل الطرق لحماية نفسك من انتشار الأمراض. توصي مراكز السيطرة على الأمراض بغسل يديك “غالبًا بالماء والصابون لمدة 20 ثانية على الأقل ، خاصة بعد الذهاب إلى الحمام؛ قبل الأكل، وبعد تنظيف أنفك، والسعال أو العطس “.

يقول تران: “إذا كنت سأسافر، سأحرص على غسل يدي بشكل متكرر جداً. إذا لم يكن لديك إمكانية الحصول على الصابون والماء، اختر مطهر اليدين القائم على الكحول مع ما لا يقل عن 60٪ من الكحول.

مسح الأسطح المشتركة

ذات مرة، بدا مفرطاً أن تمسح المساحة الشخصية الخاصة بك على متن طائرة. في أعقاب الفيروس التاجي ، يتم الآن التوصية بهذه الممارسة من قبل المهنيين الصحيين.

وقال روبرت كويغلي، المدير الطبي الإقليمي لشركة التخفيف من مخاطر السفر الدولية، لصحيفة “بوست” إن “مسح الأسطح بشكل جيد أثناء السفر أمر “دائمًا مطلوب”، لأن العديد من الفيروسات والبكتيريا يمكن أن تبقى على قيد الحياة على الأشياء”.

تحث مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها الناس على تنظيف وتطهير الأشياء والأسطح المستخدمة بشكل متكرر التي تلمسها بيديك ، لذلك أحضر مناديل مطهرة على متن الطائرة إذا كنت ستستخدم نظام ترفيه أثناء الطيران أو طاولة صينية.

اختر مقعد النافذة

ويقول خبراء الصحة إن أكثر الأجزاء خطورة في السفر بالطائرة تحدث قبل وبعد الرحلة بسبب الازدحام . ابذلوا قصارى جهدكم للحفاظ على مسافة اجتماعية من المسافرين الآخرين بينما تمر من خلال أمن المطار، تفتيش الحقائب، الصعود للطائرة، جلب حقيبتك ومغادرة المطار.

سيكون النأي الاجتماعي على متن الطائرة أكثر صعوبة ، حيث تحلق الطائرات بطاقة استيعابية كاملة مرة أخرى ، وحتى لو كنت على متن طائرة قد أغلقت المقاعد الوسطى، فقد تكون في متناول أذرع الركاب الآخرين الجالسين في الأمام أو خلفك.

يوصي بعض المهنيين الطبيين بحجز مقعد نافذة على متن الطائرة لتجنب الإصابة بمرض أثناء الطيران، مشيرين إلى أن مقاعد الممر بها إمكانية أكبر للوصول إلى الركاب الذين يحتمل أن يكونو مرضى.

وقالت فيكي هيرتزبرغ، الأستاذة في كلية التمريض في جامعة إيموري، والمؤلفة الأولى في دراسة تمولها بوينغ حول انتقال الأمراض التنفسية على الطائرات التي نشرت قبل عامين، لصحيفة “ذي بوست”: “الاستراتيجية التي أتخذها الآن أثناء السفر بالطائرة هي: احجز مقعد النافذة، ولا أنهض”.

لكن منظمة الصحة العالمية قالت إن “الأبحاث أظهرت أن هناك خطر ضئيل جداً من انتقال أي مرض معدي على متن طائرة”، وذلك بفضل مرشحات الهواء للجسيمات العالية الكفاءة للطائرات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format