🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Amazon says nearly 20,000 of its workers got COVID-19

أمازون تعلن إصابة نحو ٢٠ ألف من موظفيها بكوفيد-١٩

AFP

San Francisco: Amazon on Thursday said that slightly more than 19,800 of its employees have tested positive for Covid-19 since the start of March.

Data on the e-commerce giant’s 1.37 million frontline workers, including those at its Whole Foods Market grocery stores in the United States, showed a lower infection rate than expected, Amazon said.

The release of the figure comes as some workers in logistics centers have criticized the company’s safeguards to protect them from the pandemic as well as its reluctance to share information about colleagues who get infected.

Amazon has ramped up testing to 50,000 a day across 650 sites, according to the Seattle-based company.

“Since the beginning of this crisis, we’ve worked hard to keep our employees informed, notifying them of every new case in their building,” Amazon said in a blog post sharing Covid-19 infection rates among its frontline workers.

If the rate of infection among Amazon and Whole Foods workers were the same as the general US population, the number of cases would have topped 33,000, according to the company.

Amazon workers have been asking for Covid-19 infection rates at company facilities since early in the pandemic, according to labor and migrant activist coalition Athena.

“Now we know why the corporation refused,” said Athena director Dania Rajendra.

“Amazon allowed Covid-19 to spread like wildfire in its facilities.”

Rajendra called for an investigation into Covid-19 spread at Amazon workplaces by public health officials.

“Amazon is, in no uncertain terms, a threat to public health,” Rajendra said.

 يورونيوز

قالت شركة أمازون إن ما لا يقل عن 19,816 من العاملين بها في الولايات المتحدة الأميركية أصيبوا بفيروس كورونا خلال الفترة ما بين الأول من مارس – آذار و19 سبتمبر – أيلول الماضيين.

وعلى الرغم من تسجيلها هذا العدد الكبير من المصابين، إلا أنها أصدرت بياناً أكدت فيه أن معدل الإصابات – بين إجمالي 1,37 مليون عامل بها حول العالم – يظل أقل من المتوقع.

وأضاف البيان: “لقد قدمنا أو غيرنا أكثر من 150 طريقة لضمان صحة وسلامة فرقنا”.

وقالت أمازون إن الإجراءات التي اتبعتها للحد من انتشار الإصابات بكوفيد-19 تضمنت توزيع أكثر من 100 مليون كمامة واقية والقياس الروتيني لدرجات حرارة العاملين بمواقعها حول العالم، بالإضافة إلى التعقيم الدوري وتطبيق التباعد الاجتماعي.

كذلك أكد بيان عملاق التجارة عبر الإنترنت أن الشركة تجري الآلاف من اختبارات الكشف عن الفيروس يومياً وتسعى إلى الوصول إلى إجراء 50 ألف اختبار يومي في 650 مرفق ومقر لها حول العالم بحلول نوفمبر – تشرين الثاني القادم.

ويأتي إعلان أمازون بعد ضغوط من موظفين وجماعات عمالية طالبوا الشركة بالمزيد من الشفافية حول العدد الفعلي من المصابين بين صفوفها.

وتقول أمازون إن معدل الإصابة بين موظفيها أقل بنسبة 42٪ من “المعدل العام لإصابات السكان” بالفيروس في الولايات المتحدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format