💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Quarantine now must for all travellers returning to Qatar

الحجر الصحي أصبح واجب على جميع المسافرين العائدين إلى قطر

Tribune News Network

Doha: Quarantine is mandatory for all travellers returning to Qatar, the Supreme Committee for Crisis Management announced on Thursday even as it affirmed that the fourth phase of lifting COVID-19 restrictions would continue.

“As the spread of the pandemic around the world is on the rise, it is necessary to apply mandatory quarantine to all travellers returning to Qatar until further notice, with the Ministry of Public Health continuing to update the list of low-risk countries,” the committee said in a statement on Thursday.

Although Qatar has flattened the COVID-19 curve and active cases are dwindling day by day, the Supreme Committee reaffirmed the need for the public to be careful to prevent resurgence in infection.

It said Qatar was ready with a three-phase plan to re-impose certain COVID-19 restrictions, if the Ministry of Public Health deems them necessary.

“In this context, we note that the main contributing factor for limiting the spread of the virus is people’s awareness and their commitment to following precautionary measures, especially relating to gatherings and social events, as it has recently become evident that socialising without proper caution is the main source of spreading COVID-19 in the country,” the statement said.

Several countries around the world have already entered the second wave of coronavirus and this could occur in Qatar as well if people do not take precautionary measures seriously, the committee warned.

The Supreme Committee for Crisis Management called on all citizens and residents to commit to following the precautionary measures, including wearing masks, maintaining a safe distance and washing hands.

“The spread of the COVID-19 pandemic around the world and in the State of Qatar has made it essential to enforce a number of measures on various levels to ensure the safety of citizens and residents and limit the spread of the virus. 

“With our robust health system, the effectiveness of measures that have been taken, the cooperation of citizens and residents and their commitment to following the precautionary measures, the State of Qatar was able to move past the peak of the coronavirus and flatten the curve, while maintaining one of the lowest coronavirus death rates in the world.”

After getting past the virus’ peak, it became necessary to reach the required balance between preserving public health and returning to normal life, the committee said.

This process has been successful through implementing the four-phase plan of gradually lifting Coronavirus restrictions, it added.

“The Supreme Committee for Crisis Management would like to affirm the continuation of Phase Four, including the capacities that were recently announced, with relevant state authorities reviewing the indicators periodically. While the public health indicators show that the spread of the virus has been contained in the State of Qatar, this does not mean the pandemic has been reversed or that it has disappeared.

Source: qatar-tribune

شبكة تريبيون الإخبارية – ترجمة WGOQatar

الدوحة: الحجر الصحي إلزامي لجميع المسافرين العائدين إلى قطر، على الرغم من إعلان اللجنة العليا لإدارة الأزمات يوم الخميس أنها ستستمر في المرحلة الرابعة من رفع القيود المفروضة بسبب كوفيد-19.

وقالت اللجنة في بيان يوم الخميس “مع تزايد انتشار الوباء في جميع أنحاء العالم، من الضروري تطبيق الحجر الصحي الإلزامي على جميع المسافرين العائدين إلى قطر حتى إشعار آخر، مع استمرار وزارة الصحة العامة في تحديث قائمة الدول منخفضة المخاطر”.

وعلى الرغم من أن قطر قد سوّت منحنى “كوفيد-19” وأن الحالات النشطة تتضاءل يوماً بعد يوم، فقد أكدت اللجنة العليا مجدداً على ضرورة أن يحرص العامة على منع عودة انتشار العدوى.

وقالت إن قطر مستعدة لخطة من ثلاث مراحل لإعادة فرض بعض القيود المفروضة على “كوفيد-19″، إذا رأت وزارة الصحة العامة ذلك ضرورياً.

وقال البيان ” في هذا السياق ، نلاحظ ان العامل الرئيسي الذى يسهم في الحد من انتشار الفيروس هو وعي الناس والتزامهم باتباع الإجراءات الاحترازية، وخاصة فيما يتعلق بالتجمعات والمناسبات الاجتماعية ، حيث أصبح من الواضح مؤخراً أن الاختلاط الاجتماعي دون الحذر السليم هو المصدر الرئيسي لانتشار كوفيد-19 في البلاد ” .

وحذرت اللجنة من أن عدة دول في أنحاء العالم دخلت بالفعل الموجة الثانية من فيروس كورونا وهذا يمكن أن يحدث في قطر أيضاً إذا لم يتخذ الناس الإجراءات الوقائية بجدية .

ودعت اللجنة العليا لإدارة الأزمات جميع المواطنين والمقيمين إلى الالتزام باتباع الإجراءات الاحترازية، بما في ذلك ارتداء الكمامات والحفاظ على مسافة آمنة وغسل اليدين.

“إن انتشار وباء “كوفيد-19” في جميع أنحاء العالم وفي دولة قطر جعل من الضروري فرض عدد من التدابير على مختلف المستويات لضمان سلامة المواطنين والمقيمين والحد من انتشار الفيروس.

“بفضل نظامنا الصحي القوي، وفعالية التدابير التي تم اتخاذها، وتعاون المواطنين والمقيمين، والتزامهم باتباع التدابير الاحترازية تمكنت دولة قطر من تجاوز ذروة فيروس كورونا وتسوية المنحنى، مع الحفاظ على واحد من أدنى معدلات الوفيات بالفيروس التاجي في العالم”.

وقالت اللجنة أنه بعد تجاوز ذروة الفيروس أصبح من الضروري تحقيق التوازن المطلوب بين الحفاظ على الصحة العامة والعودة إلى الحياة الطبيعية .

وأضافت أن هذه العملية نجحت من خلال تنفيذ خطة من أربع مراحل لرفع القيود المفروضة بسبب فيروس كورونا تدريجياً.

“تود اللجنة العليا لإدارة الأزمات التأكيد على استمرار المرحلة الرابعة، بما في ذلك القدرات التي تم الإعلان عنها مؤخراً، مع مراجعة الجهات الحكومية المعنية للمؤشرات بشكل دوري. وفي حين أن مؤشرات الصحة العامة تشير إلى أن انتشار الفيروس قد تم احتواؤه في دولة قطر، فإن هذا لا يعني أن الوباء قد انعكس أو اختفى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format