💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways Resumes Flights to 3 Destinations in South Africa

القطرية تستأنف رحلاتها إلى ٣ وجهات رئيسية في جنوب إفريقيا

QNA

Doha: Qatar Airways announced Thursday the resumption of three destinations in South Africa; Cape Town, Durban and Johannesburg. The total number of weekly flights to South Africa rises to 19, and a total of 63 flights to 17 different destinations in Africa.

Qatar Airways Group Chief Executive HE Akbar Al Baker said: “We are delighted to resume flights to South Africa further expanding our network in the region…With the most international flights from South Africa and one of the largest global networks, passengers travelling to or from South Africa can enjoy more flexible travel options with seamless connections via the most connected and Best Airport in the Middle East, Hamad International Airport.”

The airline currently operates over 650 weekly flights to more than 90 destinations across the globe including 27 destinations in Asia-Pacific, 31 in Europe, 12 in the Middle East and nine in North America.

Since the onset of the pandemic, Qatar Airways network has never fallen below 30 destinations with continuous services to five continents.

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية، اليوم، عن استئناف رحلاتها إلى ثلاث وجهات رئيسية في جنوب إفريقيا، هي /كيب تاون/، و/ديربان/، و/جوهانسبرغ/، ليرتفع بذلك عدد رحلاتها الأسبوعية إلى جنوب إفريقيا إلى 19 رحلة، وعدد رحلاتها إلى إفريقيا إلى 63 رحلة أسبوعيّاً، تتجه إلى 17 وجهة في مختلف أنحاء القارة.

وأعرب سعادة السيّد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، عن سعادته باستئناف رحلات /القطرية/ إلى جنوب إفريقيا وتعزيز حضورها في المنطقة.. موضحا أنه مع تسيير أكبر عدد من الرحلات الدولية من جنوب إفريقيا، وتشغيل شبكة وجهات تعد من بين الأكبر في العالم سيحظى المسافرون من أو إلى جنوب إفريقيا بفرصة الاستمتاع بخيارات أكثر مرونة للسفر، عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي.

وتقوم الناقلة القطرية حالياً بتشغيل أكثر من 650 رحلة جوية أسبوعيّاً إلى أكثر من 90 وجهة في مختلف أنحاء العالم، بما في ذلك 27 وجهة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، و31 وجهة في أوروبا، و12 وجهة في الشرق الأوسط، و9 وجهات في أمريكا الشمالية.

وحرصت الناقلة على عدم تخفيض عدد وجهاتها طوال فترة جائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/ إلى ما دون 30 وجهة مع استمرار عملياتها إلى خمس قارات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format