🌍 World🦠Coronavirus

Disney to lay off about 28,000 parks unit employees due to coronavirus hit

ديزني ستقوم بتسريح حوالي ٢٨ ألف موظف من وحدات الحدائق بسبب جائحة فيروس كورونا

Lisa Richwine/ Reuters

LOS ANGELES: Walt Disney Co said on Tuesday it will lay off roughly 28,000 employees, mostly at its U.S. theme parks, where attendance has been crushed by the coronavirus pandemic, especially in California where Disneyland remains closed.

About two-thirds of the laid-off employees will be part-time workers, the company said in a statement.

Disney shut its theme parks worldwide when the novel coronavirus began spreading this year. All but Disneyland – nicknamed the Happiest Place on Earth – reopened, though the company was forced to limit the number of visitors to allow for physical distancing.

“We have made the very difficult decision to begin the process of reducing our workforce at our Parks, Experiences and Products segment at all levels,” Josh D’Amaro, chairman of the parks unit, said in a statement.

He cited the parks’ limited capacity and uncertainty about the pandemic’s duration, which he said was “exacerbated in California by the state’s unwillingness to lift restrictions that would allow Disneyland to reopen.”

In a letter to employees, D’Amaro called the move “heartbreaking.” He said management had tried to avoid layoffs by cutting expenses, suspending projects and streamlining operations. The company had continued to pay health benefits for furloughed workers since April.

“However, we simply cannot responsibly stay fully staffed while operating at such limited capacity,” D’Amaro said.

Walt Disney World in Florida had employed 77,000 full-and part-time workers before the pandemic, while Disneyland in California employed 32,000.

Disney did not disclose how many other U.S. employees work in the parks unit, which includes consumer products, cruise lines, and other businesses.

Last week, Disney urged California officials to issue guidelines that would allow Disneyland to welcome visitors again.

On Tuesday, Dr. Mark Ghaly, California’s health secretary, said the state had taken a science-based approach to reopening that aimed to “minimize the health and economic risks that would be caused by opening and shutting repeatedly.”

بقلم ليسا ريتشواين / رويترز – ترجمة WGOQatar

لوس انجليس: قالت شركة والت ديزني يوم الثلاثاء أنها سوف تقوم بتسريح ما يقرب من 28000 موظف ، معظمهم من حدائقها الترفيهية في الولايات المتحدة، حيث تم سحق الحضور بسبب وباء الفيروس التاجي ، وخاصة في ولاية كاليفورنيا حيث لا تزال ديزني لاند مغلقة.

وذكرت الشركة فى بيان لها أن حوالى ثلثي الموظفين المسرحين سيكونون عمالاً بدوام جزئي.

أغلقت ديزني حدائقها الترفيهية في جميع أنحاء العالم عندما بدأ فيروس كورونا الجديد في الانتشار هذا العام. تم إعادة افتتاح جميع حدائق ديزني لاند الترفيهية ما عدا ديزني لاند – الملقبة بأسعد مكان على وجه الأرض- على الرغم من أن الشركة اضطرت إلى الحد من عدد الزوار للسماح بالتباعد الجسدي.

وقال جوش دامارو، رئيس وحدة الحدائق، في بيان: “لقد اتخذنا القرار الصعب جداً بالبدء في عملية خفض القوى العاملة لدينا في قطاع الحدائق والخبرات والمنتجات على جميع المستويات”.

واستشهد بالقدرة المحدودة للمتنزهات وعدم اليقين بشأن مدة الوباء، والذي قال إنه “تفاقم في كاليفورنيا بسبب عدم رغبة الولاية في رفع القيود التي من شأنها أن تسمح بإعادة فتح ديزني لاند”.

وفي رسالة إلى الموظفين، وصف دامارو هذه الخطوة بأنها “مفجعة”. وقال ان الادارة حاولت تجنب تسريح العمال من خلال خفض النفقات وتعليق المشروعات وتبسيط العمليات . وقد واصلت الشركة دفع الاستحقاقات الصحية للعمال الذين تم اجازهم منذ أبريل.

وقال دامارو ” بيد أننا ببساطة لا نستطيع أن نبقي على عدد العمال الكامل بشكل مسؤول بينما نعمل بهذه القدرة المحدودة ” .

وكان والت ديزني وورلد في فلوريدا قد وظف 77,000 عامل بدوام كامل وجزئي قبل الوباء، في حين أن ديزني لاند في كاليفورنيا وظفت 32,000.

ولم تكشف ديزني عن عدد الموظفين الأميركيين الآخرين الذين يعملون في وحدة الحدائق، التي تشمل المنتجات الاستهلاكية وخطوط الرحلات البحرية وغيرها من الأعمال.

وفي الأسبوع الماضي، حثت ديزني مسؤولي كاليفورنيا على إصدار مبادئ توجيهية من شأنها أن تسمح لديزني لاند باستقبال الزوار مرة أخرى.

وفي يوم الثلاثاء، قال الدكتور مارك غالي، وزير الصحة في كاليفورنيا، إن الولاية اتخذت نهجاً قائماً على العلوم لإعادة فتح الولاية يهدف إلى “تقليل المخاطر الصحية والاقتصادية التي قد يسببها الافتتاح والإغلاق بشكل متكرر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format