🌍 World

NASA launches U.S. manned spacecraft flight on October 31

ناسا تطلق رحلة المركبة الأمريكية المأهولة في ٣١ أكتوبر

Agencies

Washington: NASA has announced the launch date of Crew Dragon on a new manned flight to the International Space Station.

“NASA and SpaceX have planned to launch SpaceX Crew-1 on a new manned flight to the International Space Station, and the launch of the spacecraft will take place on October 31 from Cape Canaveral, Florida, at 2:40 a.m. East Coast Time (9:40 Moscow time),” the agency said in a statement. SpaceX Crew-1 will carry American astronauts Michael Hopkins, Victor Glover and Shannon Walker, as well as Japanese astronaut Swetshi Noguchi.

NASA had earlier indicated that the launch of the spacecraft from Cape Canaveral would be by using a Falcon-9 rocket, also manufactured by SpaceX, and that astronauts on board would remain on the International Space Station for about half a year.

وكالات

واشنطن: أعلنت وكالة ناسا عن موعد إطلاق مركبة Crew Dragon في رحلة مأهولة جديدة إلى المحطة الفضائية الدولية.

وقال بيان صادر عن الوكالة «وضعت ناسا وشركة سبيس إكس الأمريكية المخطط لإطلاق مركبة SpaceX Crew-1 في رحلة مأهولة جديدة إلى المحطة الفضائية الدولية، عملية إطلاق المركبة ستجري في 31 أكتوبر القادم من قاعدة كيب كانافيرال في فلوريدا، بتمام الساعة 2:40 صباحًا بتوقيت الساحل الشرقي للولايات المتحدة (9:40 بتوقيت موسكو)». وستحمل SpaceX Crew-1 إلى المحطة الفضائية الدولية رواد الفضاء الأمريكيين، مايكل هوبكينز، وفيكتور غلوفر، وشانون ووكر، إضافة إلى رائد الفضاء الياباني، سويتشي نوجوتشي.

وكانت ناسا قد أشارت في وقت سابق إلى أن إطلاق هذه المركبة من قاعدة كيب كانافيرال سيتم باستخدام صاروخ من نوع «فالكون-9» من صنع سبيس إكس الأمريكية أيضًا، وأن الرواد الذين سينطلقون على متن المركبة سيبقون في المحطة الفضائية الدولية نصف سنة تقريبًا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format