🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

100 million additional doses of vaccines for poor countries

مئة مليون جرعة إضافية من اللقاحات للبلدان الفقيرة

AFP

Geneva: The Gavi Vaccine Alliance, which cooperates with the World Health Organization (WHO), announced yesterday that an additional 100 million doses of the future vaccine against Covid-19 will be allocated to poor countries.

In early August, Gavi and the Bill and Melinda Gates Foundation announced a collaboration with the Serum Institute of India, the world’s largest vaccine manufacturer for doses, to deliver 100 million doses. Vaccines will be sold at no more than $3 per dose, with more doses possible.

The vaccine is developed by The Swedish-British AstraZeneca laboratories and Novavax, to be manufactured later at the Serum Institute of India, which will hand it over to an alliance launched by the World Health Organization (WHO) for a vaccine against Covid -19 called Covax (Covid-19 Vaccine Global Access).

This cooperation will allow the Indian Institute to increase its production capacity from now on to be able to distribute vaccine doses to low- or middle-income countries once one or more vaccines have obtained the necessary permits and approval from WHO, at the earliest in the first half of next year.

As part of this collaboration, the potential AstraZeneca vaccine will be available in 61 countries, while the Novavax developed will be available in the 92 countries supported by the Covax mechanism.

“Any country, rich or poor, should not be left at the bottom of the list with regard to vaccines against Covid-19,” said Gavi Vaccine Alliance Director-General Seth Berkeley.

“At this stage, it is important that governments and global health and financial institutions from the public and private sectors unite to ensure that no party is excluded,” said Adar Bonawala, Director-General of the Serum Institute of India.

In June, AstraZeneca pledged to distribute 300 million doses to Gavi, in addition to the agreement reached through the Indian Institute. The World Health Organization (WHO) has set a Target of 2 billion vaccine doses by the end of 2021, at a time when the Covid-19 epidemic has claimed more than a million people around the world since it first appeared in China at the end of last year.

“It’s never too late to change things,” he said, at a time when the new Coronavirus has claimed more than 1 million lives and infects more than 2 million people per week.

“The most important aspect remains the same, no matter what stage the pandemic has reached in a country, it is never too late to change things” said Tedros Adhanom Gibressos, who is leading the campaign against the world’s worst pandemic in a century, said in an article published in The Independent.

This editorial was published on the day the UN agency recorded one million deaths from the epidemic that began to spread in China in December which spread all over the world in a matter of months. At least 33 million people have been infected with the virus. “One million people died as a whole because of The Covid-19, while more are suffering from the pandemic,” he said, stressing the unprecedented speed with which the world has succeeded in adopting testing and stacking for effective and safe vaccines.

أ ف ب

جنيف: أعلن تحالف اللقاحات (غافي) المُتعاون مع منظمة الصحة العالمية أمس تخصيص مئة مليون جرعة إضافية من اللقاح المستقبلي ضد «كوفيد-19» للبلدان الفقيرة.

وفي مطلع أغسطس الماضي، أعلن تحالف «غافي» ومؤسسة بيل وميليندا غيتس التعاون مع معهد «سيروم إنستيتيوت أوف إنديا»، أكبر مصنع للقاحات في العالم لناحية عدد الجرعات، لتسليم مئة مليون جرعة. وستباع اللقاحات بسعر لا يتعدّى ثلاثة دولارات للجرعة الواحدة، مع إمكان الحصول على جرعات أكثر.

وتطور هذا اللقاح مختبرات «أسترازينيكا» السويدية البريطانية و»نوفافاكس» الأمريكية، على أن تصنع لاحقًا في معهد «سيروم إنستيتيوت أوف إنديا» الذي سيسلمها إلى تحالف أطلقته منظمة الصحة العالمية للحصول على لقاح ضد «كوفيد-19» باسم «كوفاكس» (كوفيد-19 فاكسين غلوبل أكسس).

وسيسمح هذا التعاون للمعهد الهندي بزيادة قدراته الإنتاجية منذ الآن للتمكن من توزيع جرعات اللقاح إلى البلدان المنخفضة أو المتوسطة الدخل فور حصول لقاح أو أكثر على التصاريح اللازمة والموافقة المطلوبة من منظمة الصحة العالمية، في النصف الأول من العام المقبل على أقرب تقدير.

وفي إطار هذا التعاون، سيكون اللقاح المحتمل من «أسترازينيكا» متوافرًا في 61 بلدًا، بينما ذلك المطور من «نوفافاكس» سيصبح متوافرًا في البلدان ال92 المدعومة من آلية «كوفاكس».

وأكد المدير العام لتحالف اللقاحات «غافي» سيث بيركلي أن «أي بلد، سواء كان غنيًا أم فقيرًا، يجب ألا يُترك في أسفل القائمة فيما يتعلق باللقاحات ضد كوفيد-19».

ومن جانبه قال المدير العام لمعهد «سيروم إنستيتيوت أوف إنديا» أدار بوناوالا «في هذه المرحلة، من المهم أن تتحد الحكومات والمؤسسات الصحية والمالية العالمية من القطاعين العام والخاص، للحرص على عدم إقصاء أي طرف».

وفي هذا الإطار، تعهدت «أسترازينيكا» في يونيو بتوزيع 300 مليون جرعة لتحالف «غافي»، إضافة إلى الاتفاق الذي جرى التوصل إليه عن طريق المعهد الهندي. وحددت منظمة الصحة العالمية هدفًا لها يقضي بتوفير ملياري جرعة لقاح بحلول نهاية 2021، في وقت أودى وباء «كوفيد-19» بما يزيد على مليون شخص حول العالم منذ ظهوره للمرة الأولى في الصين نهاية العام الفائت.

واعتبر المدير العام لمنظمة الصحة العالمية «أن الأوان لا يفوت أبدًا لتغيير الأمور» في وقت حصد فيروس كورونا المستجد أرواح أكثر من مليون شخص ويصيب أكثر من مليونين في الأسبوع الواحد.

وقال تيدروس أدهانوم غيبريسوس الذي يدير حملة مكافحة أسوأ جائحة يشهدها العالم منذ قرن في مقال نشرته صحيفة «ذي انديبندنت» البريطانية «الأمثولة الأهم تبقى هي نفسها مهما كانت المرحلة التي بلغتها الجائحة في بلد ما: لا يفوت الأوان أبدًا لتغيير مجرى الأمور».

ونشر هذا المقال الافتتاحي في اليوم الذي سجلت فيه الوكالة الأممية الوفاة المليون جراء الوباء الذي بدأ انتشاره في الصين في ديسمبر ليعم العالم بأسره في غضون أشهر. وقد أصيب ما لا يقل من 33 مليونًا بالفيروس. وأضاف «توفي مليون شخص بسبب «كوفيد-19» فيما يعاني عدد أكبر بسبب الجائحة»، مشددًا على السرعة غير المسبوقة التي نجح فيها العالم في اعتماد فحوص ورصّ الصفوف للتوصّل إلى لقاحات فعّالة وآمنة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format