Hotels😎 LifeStyle💎 luxury

More than 90% of hotels licensed by QNTC get Qatar Clean certification

أكثر من ٩٠٪ من الفنادق المرخصة من قبل مجلس قطر الوطني للسياحة تحصل على شهادة قطر النظيفة

QNA

Doha: Qatar National Tourism Council (QNTC) has praised the hotel sector’s commitment to adopting the Qatar Clean programme, announcing that more than 90 percent of the hotel establishments licensed by QNTC have already been certified.

The Qatar Clean programme is one of the initiatives recently launched by QNTC in collaboration with the Ministry of Public Health (MoPH) as part of the gradual lifting of COVID-19 restrictions.

The initiative furthers QNTCs efforts to revive the tourism sector and provide a safe tourism experience for Qatars visitors and guests.

The programme defines best practices for sterilisation and disinfection in hotel establishments and other tourist and service facilities. The first phase of the programme applies to hotels, while the second phase will extend to all licensed restaurants in the country.

Minister of Public Health, H E Dr. Hanan Mohamed Al Kuwari, said: “Early action, including preventive measures, coordinated efforts and fruitful cooperation among public and private sector partners have helped Qatar achieve remarkable success in mitigating the spread of the COVID-19 virus. Qatar Clean is a result of our ongoing cooperation with Qatar National Tourism Council, and we will continue to further develop the programme and expand its application to ensure the provision of safe tourism experiences for citizens, residents and visitors alike.” 

For his part, QNTC Secretary-General and Qatar Airways Group Chief Executive, H E Akbar Al Baker, said: “We welcome the hotel sector’s commitment to this initiative which once again proves Qatar’s ability to adapt in light of the exceptional circumstances the world is going through.The Qatar Clean programme has contributed to encouraging domestic tourism by providing a safe tourism experience to guests, and this has been reflected in the high occupancy rates we are witnessing.”

“Since QNTC launched this ground-breaking initiative in partnership with MoPH, hotels have rushed to meet programmes requirements, and we aim to have 100 percent of our hotels certified Qatar Clean in the coming months,” Akbar Al Baker added.

In the second phase of the programme, the MoPH and QNTC have announced beginning the implementation of Qatar Clean in all restaurants and F&B outlets across the country, alongside several other new health and safety measures including food safety.

These measures include a temporary ban on open buffets, mandatory contactless ordering and payment options, as well as sterilisation and disinfection. 

قنا

الدوحة: أشاد المجلس الوطني للسياحة في قطر بالتزام القطاع الفندقي بتبني برنامج قطر النظيفة، معلناً أنه تم بالفعل اعتماد أكثر من 90 بالمائة من المنشآت الفندقية المرخصة من قبل المجلس الوطني للسياحة في قطر.

برنامج قطر النظيفة هو إحدى المبادرات التي أطلقها مؤخراً المجلس الوطني للسياحة في قطر بالتعاون مع وزارة الصحة العامة كجزء من الرفع التدريجي للقيود المفروضة بسبب كوفيد-19.

وتدعم المبادرة جهود المجلس الوطني للسياحة في قطر في إنعاش قطاع السياحة وتوفير تجربة سياحية آمنة للزوار والضيوف القطريين.

ويحدد البرنامج أفضل الممارسات للتعقيم والتطهير في المنشآت الفندقية وغيرها من المرافق السياحية والخدمية. وتنطبق المرحلة الأولى من البرنامج على الفنادق، في حين ستمتد المرحلة الثانية إلى جميع المطاعم المرخصة في البلد.

قالت معالي الدكتورة حنان محمد الكواري، وزيرة الصحة العامة: “إن الإجراءات المبكرة، بما في ذلك الإجراءات الوقائية، والجهود المنسقة والتعاون المثمر بين شركاء القطاعين العام والخاص، قد ساعدت قطر على تحقيق نجاح ملحوظ في الحد من انتشار فيروس كوفيد-19. إن قطر النظيفة هي ثمرة تعاوننا المستمر مع مجلس قطر الوطني للسياحة، وسنواصل تطوير البرنامج وتوسيع نطاق تطبيقه لضمان توفير تجارب سياحية آمنة للمواطنين والمقيمين والزوار على حد سواء”.

من جانبه، قال الأمين العام للمجلس الوطني للسياحة في قطر والرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، سعادة أكبر الباكر: “نرحب بالتزام القطاع الفندقي بهذه المبادرة التي تثبت مرة أخرى قدرة قطر على التكيف في ظل الظروف الاستثنائية التي يمر بها العالم. وقد ساهم برنامج قطر النظيفة في تشجيع السياحة الداخلية من خلال توفير تجربة سياحية آمنة للضيوف، وقد انعكس ذلك في معدلات الإشغال المرتفعة التي نشهدها”.

وأضاف أكبر الباكر: “منذ أن أطلق المجلس الوطني للسياحة في قطر هذه المبادرة الرائدة بالشراكة مع وزارة الصحة العامة، سارعت الفنادق إلى تلبية متطلبات البرامج، ونهدف إلى اعتماد 100 في المائة من فنادقنا من قبل قطر النظيفة في الأشهر المقبلة.”

وفي المرحلة الثانية من البرنامج، أعلنت وزارة الصحة العامة والمجلس الوطني للسياحة في قطرعن بدء تنفيذ برنامج قطر النظيفة في جميع المطاعم ومنافذ البيع في جميع أنحاء البلاد، إلى جانب العديد من تدابير الصحة والسلامة الجديدة الأخرى بما في ذلك سلامة الأغذية.

وتشمل هذه التدابير فرض حظر مؤقت على البوفيهات المفتوحة، والطلب الإلزامي دون تلامس وخيارات الدفع، فضلاً عن التعقيم والتطهير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format