🌍 World

Japan plans to use moon water as fuel

اليابان تخطط لاستخدام مياه القمر كوقود

QNA 

Tokyo: Japan’s Space Exploration Agency has announced that it plans to use water extracted from the moon’s ice deposits as fuel around mid-2030 to explore more phenomena on the moon. The use of water-derived fuels is expected to reduce costs compared to the transport of fuel from Earth, although there is no liquid water on the moon, previous research suggests that there may be ice in the crater of a volcano near the moon’s South Pole that has never been exposed to sunlight, Kyodo reported.

Agency officials said the fuel will be used for a reusable spacecraft, capable of transporting four astronauts to and from the gate, and traveling up to 1,000 kilometers on the moon.

قنا

طوكيو: أعلنت وكالة استكشاف الفضاء اليابانية أنها تخطط لاستخدام المياه المُستخرجة من الرواسب الجليدية للقمر كوقود في منتصف عام 2030 تقريبًا، وذلك لاستكشاف المزيد من الظواهر التي تكون على سطح القمر. وذكرت وكالة الأنباء اليابانية كيودو أنه من المتوقع أن يؤدي استخدام الوقود المُشتق من الماء إلى خفض التكاليف مُقارنة بنقل الوقود من الأرض، فعلى الرغم من أنه لا توجد مياه سائلة على سطح القمر، إلا أن الأبحاث السابقة تشير إلى أنه قد يكون هناك جليد في فوهة بركان بالقرب من القطب الجنوبي للقمر لم يتعرّض لأشعة الشمس أبدًا.

وأوضح مسؤولو الوكالة أنه سيتم استخدام الوقود لمركبة فضائية قابلة لإعادة الاستخدام، وقادرة على نقل أربعة رواد فضاء من وإلى البوابة، والسفر لمسافة تصل إلى 1000 كيلومتر على سطح القمر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format