🌍 World

“Gorilla” attacks his zookeeper at the Madrid Zoo

غوريلا يُهاجم حارسته في حديقة حيوان مدريد

 

AFP – WGOQatar Translations 

Madrid: A male gorilla at the Madrid Zoo attacked a zookeeper who came to clean his barn and feed him, breaking her arms and causing her head injury, the zoo and ambulance service said. The zoo said in a statement that the 46-year-old zookeeper was carrying out morning work in an indoor area of the park protected by a triple door, when she found herself face-to-face with the 29-year-old male gorilla Malabo.

The statement added that «the zoo team managed to remove the animal, and then a veterinary team drugged him with a sedative arrow, and then returned the animal to his barn where he calmed.” Police and the zoo department are trying to figure out how the gorilla entered the protected area. The ambulance service said in a tweet that the zookeeper, who has been working in the park for 19 years, was rushed to hospital in critical condition.

(أ ف ب)

مدريد: هاجم ذكر غوريلا في حديقة الحيوانات في مدريد حارسة حضرت لتنظيف حظيرته وإطعامه فكسر لها ذراعيها وتسبّب لها بجرح في رأسها، على ما أعلنت إدارة الحديقة وهيئة الإسعاف. وأوضحت حديقة الحيوانات في بيان أن الحارسة البالغة السادسة والأربعين كانت تنفّذ الأعمال اليومية الصباحية في منطقة داخلية من الحديقة محميّة بباب ثلاثي، عندما وجدت نفسها وجهًا لوجه مع الغوريلا الذكر مالابو البالغ 29 عامًا.

وأضاف البيان أن «فريق الحديقة تمكّن من إبعاد الحيوان، وبعد ذلك تولّى فريق بيطري تخديره بسهم مهدّئ، ثم أعيد الحيوان إلى حظيرته حيث هدأ». وتحاول الشرطة وإدارة حديقة الحيوانات معرفة كيفية دخول القرد إلى المنطقة المحمية. وأشارت هيئة الإسعاف في تغريدة إلى أن الحارسة التي تعمل في الحديقة منذ 19 عامًا، نُقلت على وجه السرعة إلى المستشفى وهي في حالة حرجة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format