🥅 LEAGUES

Teams Drawn for 2020 AFC Champions League Semi-Finals

سحب قرعة الدور ربع النهائي لدوري أبطال آسيا ٢٠٢٠

QNA

Doha: The draw for the 2020 AFC Champions League semi-final was held Monday at Education City, which saw an all-Saudi Arabia tie between Al Ahli and Al Nasr, leaving Iran’s Persepolis FC to face Pakhtakor of Uzbekistan.

The two matches are set to take place on Wednesday at Jassim bin Hamad Stadium at Al Sadd SC. The two winners will meet on Saturday for the final.

Al Ahli reached the semi-final after edging out Shabab Al Ahli 4-3 on penalties. Pakhtakor defeated Iran’s Esteghlal club 2-1. meanwhile Persepolis defeated Qatari side Al Sadd 1-0, while Al Nasr edged past its compatriot Taawoun with the same scoreline. 

قنا

الدوحة: سُحبت في استاد المدينة التعليمية، قرعة الدور ربع النهائي لمسابقة دوري أبطال آسيا 2020 لكرة القدم لمنطقة الغرب، والتي أسفرت عن مواجهة سعودية خالصة بين النصر والأهلي، فيما يلتقي في المباراة الثانية بيرسيبوليس الإيراني مع باختاكور الأوزبكي .

وتقام المباراتان بعد غد /الأربعاء/ على استاد جاسم بن حمد بنادي السد، على أن يتأهل الفائزان لمباراة الدور قبل النهائي لمنطقة الغرب المقررة يوم السبت المقبل على الملعب نفسه .

وكان الأهلي السعودي قد تأهل إلى الدور ربع النهائي، بعد تغلبه في الدور ثمن النهائي على شباب الأهلي الإماراتي بركلات الترجيح (4-3) بعد التعادل بهدف لهدف في الوقتين الأصلي والإضافي، فيما نجح باختاكور الأوزبكي في التواجد في ربع النهائي بعد فوزه على الاستقلال الإيراني بهدفين مقابل هدف.

بدوره صعد بيرسيبوليس الإيراني إلى الدور ذاته بالتغلب على السد القطري بهدف نظيف، بينما تجاوز النصر السعودي عقبة مواطنه التعاون بالنتيجة ذاتها .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format