😎 LifeStyle🌍 World

Cosmetics company sends 10 bottles into space

شركة مستحضرات تجميل تبعث ١٠ زجاجات إلى الفضاء

Al Raya – WGOQatar Translations 

Doha: According to Bloomberg, Estee Lauder has decided to send its latest skincare formula into space to take pictures of the products there, explaining that it will only cost them the same amount as a prominent social networking star for a few Instagram posts.

The U.S. cosmetics company will pay for the unique move a sum of $128,000 to NASA to transport 10 bottles of its skin serum to the International Space Station.

The astronauts will take pictures of the company’s Advanced Night Repair product in the vaulted observation tower, which overlooks panoramic cosmic views, and the photos are scheduled to be posted on social media, where the company plans to auction off one of its bottles for charities after returning to Earth this spring.

The global recession, caused by the Coronavirus pandemic, has prompted brands to create innovative advertising to attract consumers whose numbers are beginning to decline. In the cosmetic field, many companies are reducing their spending on traditional advertising, while looking for new ways to differentiate themselves from other companies. Estee Lauder said in a press release that it is the first beauty brand to invade space to promote its skincare products.

The Northrop Grumman Antares rocket, which will carry skin serum bottles as part of a supply trip, is scheduled to be launched next Tuesday from Wallops Island, Virginia. The Cygnus cargo plane is scheduled to land at the space station early Saturday.

Estee Lauder’s entry into microgravity is part of NASA’s efforts to commercialise low-Earth orbit and turn it into an area where private enterprises trade periodically, just as the government sends astronauts to swim in space. Companies such as Goodyear Tire & Rubber and Merck & Co. are using space for research, and NASA hopes to expand its use, enabling ordinary citizens to visit the space station.

“We need to broaden people’s perspective on what we can accomplish in space,” says Phil McAllister, NASA’s director of commercial space flight development.

الراية

الدوحة: قالت وكالة Bloomberg الأمريكية إن شركات إستي لودر Estee Lauder قررت إرسال أحدث تركيباتها للعناية بالبشرة إلى الفضاء لالتقاط صور للمنتجات هناك موضحة أن ذلك لن يكلفها سوى المبلغ نفسه الذي تدفعه لنجم بارز من نجوم الشبكات الاجتماعية مقابل عدد قليل من مشاركات إنستغرام.

وستدفع شركة مستحضرات التجميل الأمريكية مقابل هذه الخطوة الفريدة مبلغ 128 ألف دولار لوكالة الفضاء الأمريكية (ناسا) لنقل 10 زجاجات من مصلها المخصص للبشرة إلى محطة الفضاء الدولية.

وسيلتقط رواد الفضاء صوراً لمنتج الشركة Advanced Night Repair في برج المراقبة المقبب، الذي يطل على مشاهد كونية بانورامية، ومن المقرر أن تنشر الصور على وسائل التواصل الاجتماعي، حيث تخطط الشركة لإقامة مزاد لبيع إحدى زجاجتها لصالح الجمعيات الخيرية بعد عودتها إلى الأرض هذا الربيع.

الركود العالمي، الناجم عن جائحة فيروس كورونا، دفع العلامات التجارية إلى ابتكار إعلانات إبداعية لاجتذاب المستهلكين الذين بدأت أعدادهم في التراجع. وفي مجال التجميل، تقلل العديد من الشركات إنفاقها على الإعلانات التقليدية، فيما تبحث عن طرق جديدة للتميز بين الشركات الأخرى. وأشارت إستي لودر في بيان صحفي إلى أنها أول علامة تجارية في مجال التجميل تغزو الفضاء للترويج لـ منتجاتها الخاصة بالعناية بالبشرة.

من المقرر إطلاق صاروخ نورثروب جرومان أنتاريس، الذي سيحمل زجاجات مصل البشرة في إطار رحلة لتوفير المؤن، الثلاثاء القادم من جزيرة والوبس بولاية فيرجينيا. ومن المقرر أن تهبط طائرة الشحن Cygnus في المحطة الفضائية في وقت مبكر من يوم السبت.

يعد دخول إستي لودر إلى الجاذبية الضئيلة جزءاً من جهود ناسا للتسويق التجاري للمدار الأرضي المنخفض وتحويله إلى مجال تمارس فيه المؤسسات الخاصة تجارتها بصفة دورية مثلما ترسل الحكومة رواد الفضاء للسباحة في الفضاء. وشركات مثل Goodyear Tire & Rubber وMerck & Co تستعين بالفضاء لإجراء الأبحاث، وتأمل ناسا في توسيع نطاق استخدامه، وتمكين المواطنين العاديين من زيارة المحطة الفضائية.

يقول فيل مكاليستر، مدير تطوير رحلات الفضاء التجارية في ناسا: “نحتاج إلى توسيع منظور الناس حول ما يمكننا إنجازه في الفضاء”.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format