😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

National Museum of Qatar reopens permanent galleries

متحف قطر الوطني يعيد فتح صالات العرض الدائمة

QNA

Doha: Qatar National Museum announced today the opening of permanent galleries, on October 1, 2020, and will also unveil the historical exhibition (Masterpieces of the Old East: Artefacts from Al Sabah Collection) in its temporary exhibition, which runs until January 3, 2021.

More than 170 pieces were selected in the exhibition from distinctive collections collected in Kuwait by Sheikh Nasser Sabah al-Ahmad al-Sabah and Sheikha Hassa Sabah al-Salem al-Sabah, providing a comprehensive overview of the artistic and material culture of much of the ancient world, and also revealing new insights into the roots of Islamic art.

The selected elements of the exhibition (Masterpieces of the Old East: Collectibles from Al-Sabah Collection) date from the 3rd millennium BC to the 5th century AD, and include jewellery and decorations, furnishings, household utensils, stereoscopic and animal sculptures, ritual objects and decorative elements, gemstones and carved seals, the use of these precious materials and artifacts, which have been preserved and stored for thousands of years, and are now witnessing an artistic heritage that has flourished in the Gulf region and enriched Islamic achievements later.

Qatar Museums implements health and safety protocols, which include requiring visitors to purchase tickets in advance on the Qatar Museums website, and highlighting the green health status on “EHTERAZ” application, with the need to wear muzzles for the duration of the visit.

The reopening of the Qatar National Museum will be as follows: Saturday to Thursday from 9:00 am to 7:00 pm, and friday from 1:30 pm to 7:00 pm.

 

قنا

الدوحة: أعلن /متحف قطر الوطني/ عن افتتاح صالات العرض الدائمة، في 1 أكتوبر 2020، وسيكشف النقاب أيضا عن المعرض التاريخي (روائع الشرق القديم: مقتنيات من مجموعة الصباح) في معرضه المؤقت، والذي يستمر حتى 3 يناير 2021.

هذا واختيرت أكثر من (170) قطعة في المعرض من مقتنيات مميزة تم تجميعها في الكويت من قبل الشيخ ناصر صباح الأحمد الصباح، والشيخة حصة صباح السالم الصباح، لتقدم لمحة شاملة عن الثقافة الفنية والمادية لجزء كبير من العالم القديم، وتكشف أيضا عن رؤى جديدة في جذور الفن الإسلامي.

وتعود العناصر المختارة لمعرض (روائع الشرق القديم: مقتنيات من مجموعة الصباح) إلى الفترة ما بين الألفية الثالثة قبل الميلاد إلى القرن الخامس الميلادي، وتشمل المجوهرات والزينة، والمفروشات والأواني المنزلية والتماثيل المجسمة والحيوانية والأشياء الطقسية وعناصر زخرفية، والأحجار الكريمة والأختام المنحوتة، واستخدام هذه المواد الثمينة، والقطع الأثرية، جعلت من الممكن الحفاظ عليها وتخزينها لآلاف السنين، وهي الآن تشهد على تراث فني ازدهر في منطقة الخليج، وأثرى الإنجازات اللاحقة للفن الإسلامي.

وتنفذ متاحف قطر بروتوكولات الصحة والسلامة، التي تشمل مطالبة الزائرين بشراء التذاكر مسبقا على موقع متاحف قطر الإلكتروني، وإبراز الحالة الصحية باللون الأخضر في تطبيق “احتراز”، مع ضرورة ارتداء الكمامات طوال مدة الزيارة.

وستكون مواعيد إعادة فتح متحف قطر الوطني كما يلي: من السبت إلى الخميس من 9:00 صباحا إلى 7:00 مساء، ويوم الجمعة من 1:30 ظهرا إلى 7:00 مساء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format