😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Tourism around the world is infected with Coronavirus

السياحة حول العالم مصابة بفيروس كورونا

By Dina Al Sabbagh – WGOQatar

Doha: Tourism is an activity we do in our daily lives for the purpose of entertainment and discovering new tourist destinations and places in different parts of the world. As the year 2020 entered, life was not heading in the right direction as it was before, the spread of the Coronavirus had a negative effect on the tourism sector and its deterioration through travel restrictions and the sudden decline in the number of tourists in most countries of the world, as well as economic losses and job losses in large sectors of society.

On World Tourism Day 27-September, there is a greater opportunity to revisit the approach of the tourism sector to the stage that will be following coronavirus hoping for the return of good tourism next year.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: السياحة نشاط نقوم به في حياتنا اليومية وذلك بغرض الترفيه واكتشاف وجهات سياحية وأماكن جديدة في مختلف بقاع الأرض. ومع دخول عام 2020 لم تكن الحياة تسير على نهجها الصحيح كما كانت عليه قبل، فانتشار فيروس كورونا كان له أثرٌ سلبيٌ على قطاع السياحة وتدهوره من خلال القيود التي ُفرضت على السفر والانخفاض المفاجئ لعدد السائحين في أغلب دول العالم، إضافة إلى الخسائر الاقتصادية وفقدان الوظائف في قطاعات واسعة في المجتمع.

وفي يوم السياحة العالمي الموافق 27 – سبتمبر أصبحت الفرصة أكبر لإعادة النظر بالنهج الخاص بالقطاع السياحي للمرحلة التي ستلي كورونا أملين بعودة السياحة الجيدة في العام المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format