😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Mwani Qatar celebrate World Tourism Day

موانئ قطر تحتفل بيوم السياحة العالمي

By Dina Al Sabbagh – WGOQatar

Doha: The port is a coastal facility consisting of one or more harbours on the coasts, sea shores, oceans and rivers, where ships are unloaded and loaded with goods or passengers. The ports contain cranes, piers and warehouses, which are key to the formation of ports.

Qatar has a significant port base in the region, which in turn has played a key role in enhancing Qatar’s position as an attractive tourist destination by securing and receiving international cruise ships and providing the necessary facilities for a rich economic sector.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: يعتبر الميناء بمثابة منشأة ساحلية تتكون من مرفأ أو أكثر تقام على السواحل أو شواطئ البحار أو المحيطات والأنهار، وتتم فيها عمليات تفريغ وتحميل السفن بالبضائع أو الركاب. وتحتوي الموانئ على الرافعات والأرصفة والمخازن التي تعد من الأساسيات اللازمة لتشكيل الموانئ.

وتملك دولة قطر قاعدة موانئ لا يستهان بها في المنطقة، وهذا بدوره شكل لميناء الدوحة دوراً رئيسياً في تعزيز مكانة قطر كواجهة سياحية جاذبة من خلال تأمين واستقبال السفن السياحية العالمية وتوفير التسهيلات اللازمة للحصول على قطاع اقتصادي غني.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format