🥅 LEAGUES

Al Ahli Saudi Beat Shabab Al Ahli on Penalties to Qualify for AFC Champions League Quarter-Final

دوري أبطال آسيا: تأهل الأهلي السعودي إلى الدور ربع النهائي بركلات الترجيح

QNA

Doha: Al Ahli Saudi FC advanced to the 2020 AFC Champions League quarter-finals after defeating the UAE’s Shabab Al Ahli Dubai FC 4-3 on penalties after the 120 minutes of their Round of 16 clash ended in a 1-1 draw at Al Janoub Stadium on Saturday.

Azizjon Ganiev opened the scoring for Shabab Al Ahli Dubai in the 28th minute but Omar Al Somah leveled the game for Al Ahli Saudi in the 54th minute from the penalty spot.

After 120 minutes ended in a draw, Al Ahli Saudi FC defeated Shabab Al Ahli Dubai FC 4-3 in the penalty shootouts.

Al Ahli reach the quarter-final for the fifth time in their history and the first since 2017, while Shabab Al Ahli crashed from the Round of 16 for the second time after 2017, which also came at the hands of the same opponent.

The draw for the 2020 AFC Champions League quarter-finals will take place on Monday in Doha. 

قنا

الدوحة: تأهل نادي الأهلي السعودي، إلى الدور ربع النهائي بدوري أبطال آسيا 2020 لكرة القدم، عقب فوزه على شباب الأهلي دبي الإماراتي بفارق ركلات الترجيح (4-3) بعد تعادل الفريقين في الوقتين الأصلي والإضافي (1-1) في المباراة التي جمعتهما اليوم على استاد الجنوب في الدوحة، ضمن دور الـ16 للمسابقة القارية.

وفي الوقت الأصلي تقدم شباب الأهلي دبي في الشوط الأول عبر هدف عزيز جون غانييف في الدقيقة 28، ثم أدرك الأهلي السعودي التعادل بواسطة عمر السومة في الدقيقة 54 (من ضربة جزاء).

واستمر التعادل بين الفريقين في الوقت الإضافي ليتم اللجوء إلى ركلات الترجيح، التي ابتسم فيها الحظ للأهلي الذي تفوق بواقع (4-3).

وكان الأهلي السعودي قد تصدر في الدور الأول ترتيب المجموعة الأولى برصيد 6 نقاط من أربع مباريات، مقابل 5 نقاط للاستقلال الإيراني الثاني والشرطة العراقي.

في المقابل حصل شباب الأهلي على المركز الثاني في المجموعة الثانية برصيد 7 نقاط من أربع مباريات، بفارق أربع نقاط خلف باختاكور الأوزبكي، في حين أنهى شهر خودرو الإيراني المنافسة دون نقاط.

وسوف يتم سحب قرعة الدور ربع النهائي بعد غد /الاثنين/ بالدوحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format