🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO: One condition to avoid high coronavirus deaths

منظمة الصحة العالمية: شرط واحد لتفادي ارتفاع وفيات كورونا

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The World Health Organization (WHO) has expressed concern that corona deaths worldwide could reach 2 million people, as calls for a fair distribution of vaccines are growing.

“Unless we make all the efforts, the numbers you are talking about will not be a perception, but unfortunately, very likely,” said Michael Ryan, director of the WHO emergency programme in Geneva, when asked in Geneva about the possibility of a final death toll of 2 million.

The world is waiting for the outcome of the marathon to reach a vaccine against the virus, amid demands that all countries get the vaccine.

Australia on Friday joined Latin American voices to demand that all countries be given vaccines against the Covid-19 epidemic in the future, while the United States, Europe and Japan have already secured more than half of the doses that may be available in the first phase.

“When it comes to vaccine, Australia’s position is very clear: it is imperative that anyone who reaches it share it,” Australian Prime Minister Scott Morrison said.

Indian Prime Minister Narendra Modi told the United Nations on Saturday that his country, one of the world’s largest vaccine manufacturers, would use all its resources to fight the epidemic “for the sake of all humanity.

“India’s vaccine production and delivery capabilities will be used to help humanity fight this crisis,” Modi said, adding that his country will also help countries “improve their refrigeration and storage chain capabilities for vaccine delivery.”

Corona has caused at least 993,438 deaths worldwide since the disease was reported in China at the end of December, and more than 32,622,490 people have been infected, including 22,360,200 who have recovered to date, according to an AFP count based on official sources at 11:00 GMT Saturday.

The United States is the country most affected by the number of deaths and cases with 203,782 deaths, followed by Brazil with 140,537 deaths out of 4,689,613, followed by India with 93.379 deaths (5,903,932 cases) and Mexico with 75,844 deaths (720,858 cases) and Britain with 41,936 deaths (423,236 cases).

The epidemic accelerated slightly this week with 295,000 new infections recorded daily worldwide, up 3% from the previous week. In Europe, however, its prevalence accelerated more than the rest of the world (+22% compared to the previous week).

الشرق

الدوحة: أعربت منظمة الصحة العالمية عن قلقها من احتمال وصول وفيات كورونا في العالم إلى مليوني شخص، فيما تتزايد الدعوات لتوزيع عادل للقاحات بعد التوصل إليها.

ورداً على سؤال في جنيف عن احتمال أن يصل العدد النهائي للوفيات بكوفيد-19 إلى مليوني شخص، قال مدير برنامج الطوارئ في منظمة الصحة العالمية مايكل راين “ما لم نبذل كل الجهود، لن تكون الأرقام التي تتحدثون عنها مجرّد تصوّر بل لسوء الحظ وللأسف محتملة جداً”، بحسب وكالة الأنباء الفرنسية.

وينتظر العالم نتيجة ماراثون التوصل للقاح ضد الفيروس، وسط مطالبات ضرورة ضمان حصول دول العالم عليه.

وضمت أستراليا صوتها الجمعة إلى أصوات أمريكا اللاتينية للمطالبة أمام الجمعية العامة للأمم المتحدة المنعقدة عبر الفيديو بتمكين جميع البلدان من الحصول على اللقاحات ضد وباء كوفيد-19 عند إنتاجها في المستقبل، فيما سبق أن ضمنت الولايات المتحدة وأوروبا واليابان أكثر من نصف الجرعات التي قد تكون متاحة في المرحلة الأولى.

وقال رئيس الوزراء الأسترالي سكوت موريسون “حين يتعلق الأمر باللقاح، فإن موقف أستراليا واضح للغاية: يتحتم على أي طرف يتوصل إليه تقاسمه” مؤكداً “إنها مسؤولية عالمية ومسؤولية أخلاقية”.

وأكد رئيس الوزراء الهندي ناريندرا مودي السبت أمام الأمم المتحدة أن بلاده وهي أحد أكبر مصنعي اللقاحات في العالم، ستستخدم كافة مواردها في مكافحة الوباء “من أجل البشرية جمعاء”.

وقال مودي إن “إنتاج الهند من اللقاحات وقدراتها في التسليم ستستخدم من أجل مساعدة البشرية على مكافحة هذه الأزمة”، مضيفاً أن بلاده سوف تساعد الدول أيضاً “على تحسين قدراتها في سلاسل التبريد والتخزين من أجل توصيل اللقاحات”.

وتسبب كورونا في وفاة ما لا يقل عن 993,438 شخصاً في العالم منذ أن أبلغ عن ظهور المرض في الصين نهاية ديسمبر، وأصيب أكثر من 32,622,490 شخصاً  بينهم 22,360,200 تعافوا حتى اليوم، بحسب تعداد أجرته وكالة فرانس برس استناداً إلى مصادر رسميّة عند الساعة 11,00 ت غ السبت.

وتعتبر الولايات المتحدة هي البلد الأكثر تضرراً من حيث عدد الوفيات والإصابات مع تسجيلها 203,782 وفاة تليها االبرازيل حيث سجلت 140,537 وفاة من أصل 4,689,613 إصابة، ثم الهند مع 93,379 وفاة (5,903,932 إصابة) والمكسيك مع 75,844 وفاة (720,858 إصابة) وبريطانيا مع 41936 وفاة (423,236 إصابة).

وتسارع انتشار الوباء بشكل طفيف هذا الأسبوع مع تسجيل 295 ألف إصابة جديدة يومياً في أنحاء العالم، بزيادة 3% عن الأسبوع السابق. لكن في أوروبا، تسارع معدل انتشاره أكثر من بقية العالم (+ 22% مقارنة بالأسبوع السابق).

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format