💰 Business

Qatar Financial Centre Regulatory Authority imposes a fine of 728,000 riyals on a violating company

هيئة تنظيم مركز قطر للمال تفرض غرامة مالية بقيمة ٧٢٨ ألف ريال على شركة مخالفة

QNA

Doha: The QFC Regulatory Authority (the Regulatory Authority) on Saturday announced that it had imposed a financial penalty of QR 728,000 on Takaful International Company B.S.C (Takaful).

Takaful was authorized as an insurer in the Qatar Financial Centre .The imposition of the financial penalty follows the conclusion of an investigation into the affairs of Takaful by the Regulatory Authority.

The Regulatory Authority’s investigation found that Takaful contravened the Regulatory Authoritys rules by providing the Regulatory Authority with information that was false and misleading, failing to treat its customers fairly and failing to deal with the Regulatory Authority in an open and cooperative manner.

The QFC Regulatory Authority is an independent regulatory body established in 2005 by Article 8 of the QFC Law. It regulates firms that conduct financial services in or from the QFC. It has a broad range of regulatory powers to authorize, supervise and, when necessary, discipline firms and individuals. The QFC Regulatory Authority regulates firms using principle-based legislation of international standard, modelled closely on that used in major financial centers.

الدوحة في 26 سبتمبر /قنا/ قالت هيئة تنظيم مركز قطر للمال اليوم، إنها فرضت غرامة مالية بقيمة 728 ألف ريال على شركة التكافل الدولية / C.S.B Company International Takaful / الحاصلة على تصريح مزاولة أعمال التأمين في مركز قطر للمال، وذلك لمخالفة الشركة عددا من القواعد الرقابية القائمة في المركز.

وأوضحت هيئة التنظيم في بيان أن هذا الإجراء جاء نتيجة التحقيقات التي أجرتها وكشفت عن قيام الشركة بارتكاب عدد من المخالفات الرقابية التي شملت تقديم معلومات خاطئة ومضللة إلى هيئة التنظيم وغياب مبدأ الإنصاف في معاملة العملاء، وغيرها من المخالفات.

يشار إلى أن هيئة تنظيم مركز قطر للمال هي كيان رقابي مستقل تأسس في عام 2005، بموجب قانون مركز قطر للمال، حيث تتولى هيئة التنظيم الرقابة على الشركات التي تقدم الخدمات المالية في مركز قطر للمال أو منه، وتملك مجموعة كبيرة من الصلاحيات الرقابية الخاصة بالتصريح للشركات والأفراد والإشراف عليها وفرض العقوبات عند الضرورة، كما تمارس أعمالها وفقا لمعايير قانونية عالمية تمت صياغتها عن قرب وفقا لنماذج القوانين المعتمدة في المراكز المالية العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format