😎 LifeStyle💎 luxury👩‍🎨 Art

Botticelli’s painting for $80 million

لوحة لبوتشيلي مقابل ٨٠ مليون دولار

DPA – WGOQatar Translation

New York: A painting by Italian Renaissance painter Sandro Botticelli could be sold at auction for at least $80 million, according to Sotheby’s Auction House.

Sotheby’s said that the painting entitled “A young man with a medal” and is among about 12 portraita still available from Botticelli, will be put up for sale at auction in January, and Sotheby’s confirmed that the portrait, which embodies a young man of unknown origins, is one of the most important Renaissance paintings in private hands.

Experts estimate that it could be sold for more than a hundred million dollars, a price that was last paid in the painting “Haystacks” by the Impressionist painter Claude Monet

Sold for $110.7 million in 2019. Botticelli lived in Florence from 1445 to 1510 and is an Italian Renaissance painter, whose works are divided into two parts: in the first section depicting the adornments of the world, complex moral stories, and beautiful mythical themes. In the second part of his work, he reveals serious and disciplined feelings, such as his paintings of Dante’s Divine Comedy as well as his religious paintings. In the late 1590s, Botticelli was influenced by Savonarola’s call against indulging in worldly pleasures, to the point that he burned some of his non-religious paintings, and has since only painted religious paintings.

د ب أ

نيويورك: ذكرت دار مزادات سوذبي أن لوحة لرسّام عصر النهضة الإيطالي ساندرو بوتشيلي قد تباع في المزاد ب 80 مليون دولار على الأقل.

وقالت دار سوذبي: إن اللوحة المعنونة «شاب يحمل ميدالية» وهي بين نحو 12 بروتريه مازالت موجودة لبوتشيلي، سوف تعرض للبيع في مزاد في يناير، وأكدت دار سوذبي أن البروتريه الذي يُجسّد شابًا من أصول غير معروفة، من أهم لوحات عصر النهضة المهمة في أيدي جهات خاصة.

ويُقدِّر الخبراء أنها يمكن أن تباع مقابل أكثر من مئة مليون دولار، وهو سعر تم دفعه آخر مرة في لوحة «أكوام القش» للرسّام الانطباعي كلود مونيه التي

بيعت مقابل 7ر110 مليون دولار وذلك في عام 2019. يُشار إلى أن بوتشيلي عاش في فلورنسا خلال الفترة من 1445-1510 وهو رسّام إيطالي من عصر النهضة، وتنقسم أعماله إلى قسمين: يُصور في القسم الأول زينة الحياة الدنيا، والقصص الأخلاقية المُعقدة، والموضوعات الأسطورية الجميلة. ويكشف في القسم الثاني من أعماله عن مشاعر جادة ومُنضبطة، ومثال ذلك لوحاته التصويرية لملحمة دانتي الكوميديا الإلهية وكذلك لوحاته الدينية. وفي أواخر تسعينيات القرن الخامس عشر الميلادي، بلغ تأثر بوتيشيللي بدعوة سافونارولا ضد الانغماس في المُتع الدنيوية مبلغًا جعله يحرق بعض لوحاته غير الدينية، ويرسم منذ ذلك الحين لوحات دينية فحسب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format