📱 Technology

Twitter adds voice messaging service

تويتر يضيف خدمة الرسائل الصوتية 

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: Twitter has begun testing voice messaging, a new feature that allows users to send voice recordings via private messages, between friends or family members similar to what is available on Facebook and Instagram.

According to the American media, the mechanism of using this service is no different from the rest of the similar services that exist on the rest of the interactive platforms, by holding the recording icon, to work later to provide this service by clicking only on this icon, and to turn it on and play the recording forward and backward

“We know that people want more options for how to express themselves in conversations within Twitter at the public and private levels,” said Alex Ackerman Greenberg, Twitter’s director of twitter messages adding that Brazil will be the first country to receive this feature.

He also revealed the “report message” option in the event of user misuse of voice direct messages, which can generate concern about private audio files.

الشرق 

الدوحة: بدأ موقع تويتر باختبار خدمة الرسائل الصوتية، وهي خاصية جديدة تسمح للمستخدمين بإرسال التسجيلات الصوتية عبر الرسائل الخاصة، بين الأصدقاء أو بين أفراد الأسرة على غرار ما هو متوافر على فيسبوك وانستغرام. 

ووفق وسائل الإعلام الأمريكية، فإن آلية استخدام هذه الخدمة لا تختلف عن باقي الخدمات المماثلة الموجودة على باقي المنصات التفاعلية، من خلال الضغط بشكل مطوّل على أيقونة التسجيل، على أن يعمل فيما بعد على تقديم هذه الخدمة من خلال النقر فقط على هذه الأيقونة، وعلى تشغيلها وتقديم الصوت وإرجاعه.

وستكون البرازيل أول دولة تصلها هذه الميزة، بحسب أليكس أكرمان غرينبيرغ مدير الرسائل على تويتر، مضيفاً: “نحن نعلم أن الناس يريدون المزيد من الخيارات لكيفية التعبير عن أنفسهم في المحادثات ضمن تويتر على الصعيدين العام والخاص”.

كما كشف عن خيار “رسالة التقرير” في حال قيام المستخدم باساءة استعمال الرسائل المباشرة الصوتية، مما يمكن أن يولّد قلقاً حول الملفات الصوتية الخاصة.

المصدر: al-sharq

Twitter adds voice messaging service
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format