👮‍♂️ Government

1,653kg of Illegal tobacco product seized at Hamad Port

مصادرة ١٦٥٣ كغ من مادة التنباك الممنوعة في ميناء حمد

In yet another major haul of banned narcotic substances, the General Authority of Customs (GAC), represented by the Maritime Customs Department, seized 1,653kg of ‘tambaku’ (a kind of chewing tobacco) at Hamad Port. According to a video tweeted today by the GAC, the banned substance was found stuffed in 1,102 bags hidden inside a shipment of cotton mattresses.

Earlier, on September 21, the Air Cargo Customs seized 27kg of tambaku found hidden inside a consignment of various foodstuffs. In August, GAC officials seized 2,152kg of ‘tambaku’ hidden in a sugar shipment, at the Hamad Port. The banned tobacco was found stuffed in 1,435 bags.

The GAC wing at Hamad Port is equipped with the latest devices and the officers are trained to thwart smuggling attempts.

Source: gulf-times

الشرق

الدوحة: تمكنت الهيئة العامة للجمارك، ممثلة في الجمارك البحرية بميناء حمد ، اليوم، من إحباط تهريب كمية كبيرة من مادة التنباك المخدرة .

ونشرت هيئة الجمارك فيديو على حسابها بموقع تويتر قالت فيه إن الجمارك البحرية بميناء حمد تحبط تهريب كمية من مادة التنباك المخدرة تم إخفاء الممنوعات بطريقة سرية داخل شحنة من المراتب القطنية.

وأضافت الهيئة أن عدد المضبوطات بلغ 1102 طرد من مادة التنباك، كما بلغ الوزن الإجمالي للمادة الممنوعة 1653 كيلوغرام.

وكانت الهيئة قد حققت تطورا ملموسا في عملية الرقابة والمتابعة ووصلت لمراحل متقدمة في مكافحة التهريب على المستوى المحلي والإقليمي باعتماد أساليب استخبارية حديثة وتقنيات تكنولوجية متطورة.

يشار إلى أن الهيئة تقوم بتأهيل المفتشين بدورات تدريبية نوعية في الحس الأمني والاشتباه ليكون المفتش على دراية بأساليب التهريب وأنواعه وآخر ما تم رصده من محاولات لتهريب المخدرات في كثير من دول العالم.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format