😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

Opening of “Colorful Moments” exhibition in the Doha Fire Station Artists’ Residence

افتتاح معرض “لحظات ملونة” في مطافئ مقر الفنانين

The Peninsula

Doha: Qatar Museums yesterday opened “Asma Al Mannai: Colourful Moments” which runs until October 24 at the Fire Station: Artist in Residence. 

The Qatari artist’s first solo exhibition encompasses a collection of passing moments and experiences depicted using different methods and mediums including drawing, painting, water colour, and ink. 

On her fascination with fleeting moments and individual interpretation, Al Mannai, a member of the Qatar Fine Arts Society, says: “Each of our experiences differ in place and time, existing in parallel worlds.

These combined moments speak of time and feelings occurring over days and years. I contemplate these moments experienced through our reality and imagination, freezing them through a photograph or painting.”  

Through a series of paintings and drawings, ranging from reality and modernity to the simple and the complex, the collection reflects on instances created through Al Mannai’s observations during her time spent both at home and abroad while in residence at Cité internationale des Arts in Paris in 2019 as part of the Fire Station’s international exchange programme.  

Opening hours for the Fire Station are from 9am to 7pm Saturdays to Thursdays and 1.30pm to 7pm on Fridays. 

Qatar Museums has implemented protocols in accordance with recommendations from Qatar’s Health Protection & Communicable Disease Control office of the Ministry of Public Health. In keeping with the guidelines set by the Ministry of Public Health, a limited number of visitors and staff will be allowed in the Fire Station at any given time.  

Upon arrival, visitors will be required to present a “green” health status on the Ehteraz virus-tracing app. Masks are required for all visitors (12 years of age and older). Each person will also be checked for a normal temperature reading at the entrance. Visitors who have a temperature or do not have a mask will not be allowed into the Fire Station.  

Source: thepeninsulaqatar

قنا

الدوحة: افتتحت متاحف قطر اليوم، معرض “لحظات ملونة” للفنانة التشكيلية أسماء المناعي في مطافئ: مقر الفنانين ويستمر حتى 24 أكتوبر المقبل.

ويضم المعرض المنفرد الأول للفنانة القطرية مجموعة من اللحظات والتجارب العابرة التي عبرت عنها من خلال تقنيات ووسائط مختلفة مثل التصوير والرسم واستخدام الألوان المائية والحبر.

ومن خلال سلسلة من اللوحات والرسومات التي تتفاوت بين الواقعية والحداثة والبساطة والتعقيد، يعكس المعرض نظرة الفنانة للحظات مختلفة جذبت انتباهها سواء خلال حياتها في بلادها، أو في فرنسا ضمن مشاركتها في برنامج الإقامة الفنية بباريس الذي تنظمه /مطافئ/، والتي قضتها هناك في عام 2019.

وقالت المناعي، عضو الجمعية القطرية للفنون التشكيلية عن المعرض: “كل تجربة من تجاربنا تختلف في المكان والزمان، وتحدث في عالمين متوازيين. إنها لحظات تجسد زمنا ومشاعر تتشكل عبر الأيام والسنين. في هذه اللوحات، أحاول تأمل تلك اللحظات التي نمر بها نتيجة التفاعل بين واقعنا ومخيلتنا، وأحاول رصدها وتسجيلها عبر صورة أو لوحة فنية”.

يشار إلى أن ساعات عمل /مطافئ/ تبدأ من الساعة 9 صباحا إلى الساعة 7 مساء من السبت إلى الخميس، ومن الساعة 1:30 مساء إلى الساعة 7 مساء أيام الجمعة.

وتنفذ متاحف قطر بروتوكولات الصحة والسلامة وفقا لتوصيات إدارة الحماية الصحية ومكافحة الأمراض المعدية بوزارة الصحة العامة في قطر. وتماشيا مع الإرشادات التي وضعتها الوزارة ، سيتم السماح لعدد محدود من الزوار والموظفين بالتواجد معا في وقت واحد في /مطافئ/ مع كافة الإجراءات الاحترازية.

Opening of "Colorful Moments" exhibition in the Doha Fire Station Artists' Residence
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format