🥅 LEAGUES

Suarez gets involved in cheating scandal for Italian citizenship

سواريز يتورط في فضيحة غش للحصول على الجنسية الإيطالية

Reuters

Italian prosecutors said Tuesday they have evidence of a fraud in the language test that Barcelona striker Luis Suarez underwent to obtain Italian citizenship ahead of a possible transfer to Juventus.

Suarez, who is married to a woman of Italian descent, passed the test last Thursday at a foreign university in Perugia.

This was a quick way to obtain citizenship so that Juventus could contract the Uruguayan striker without exceeding the quota set for players from outside the European Union.

However, doubts were soon raised in the media about Suarez’s privileged treatment.

Perugia prosecutor Raffaele Cantoni said investigations revealed the questions agreed upon with Suarez before the exam and the degree he would actually receive was determined despite fears of not mastering the Italian language.

Cantoni said in a statement that police searched the university for more evidence, while La Repubblica reported that five university staff members were under investigation, including the university president.

رويترز

قال مدعون إيطاليون اليوم الثلاثاء إنهم يملكون دليلا على حدوث تزوير في اختبار اللغة الذي خضع له لويس سواريز مهاجم برشلونة للحصول على الجنسية الإيطالية قبل صفقة انتقال محتملة إلى يوفنتوس.

واجتاز سواريز، المتزوج من سيدة من أصول إيطالية، الاختبار يوم الخميس الماضي في جامعة للأجانب في بيروجيا.

وكانت هذه وسيلة سريعة للحصول على الجنسية بما يمكن يوفنتوس من التعاقد مع مهاجم أوروجواي دون تخطي الحصة المحددة للاعبين من خارج الاتحاد الأوروبي.

لكن سرعان ما أثيرت شكوك عبر وسائل الإعلام بشأن حصول سواريز على معاملة مميزة.

وقال المدعي العام في بيروجيا رافايلي كانتوني إن التحقيقات كشفت الأسئلة التي تم الاتفاق عليها مع سواريز قبل الامتحان وتم تحديد الدرجة التي سيحصل عليها بالفعل رغم مخاوفه من عدم إتقان اللغة الإيطالية.

وأضاف كانتوني في بيان أن الشرطة فتشت الجامعة بحثا عن مزيد من الأدلة بينما ذكرت صحيفة لا ريبوبليكا أن خمسة موظفين بالجامعة رهن التحقيق ومن بينهم رئيس الجامعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format