😎 LifeStyle📱 Technology🦠Coronavirus

Do cell phones transmit coronavirus? Experts answer

هل تنقل الهواتف المحمولة فيروس كورونا؟ .. خبراء يجيبون 

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Virology experts have recommended cleaning mobile devices regularly as a precautionary measure, although the potential for contamination appears to be limited.

“If we touch a surface contaminated with the virus, and then we touch the mobile phone, then we can contaminate it,” Yannick Simonin, a professor and virologist at the Faculty of Science at the University of Montpellier, was quoted by the French newspaper Liberacion as saying.

A number of studies have revealed that the virus can survive for hours and sometimes days on surfaces that resemble smartphone surfaces, but it has not been shown that the infection is transmitted via a smartphone, said Antoine Flaholt, an epidemiologist and director of the World Health Institute at the Faculty of Medicine at the University of Geneva.

The “Digital France” website strongly recommends cleaning phones or anything we deal with with hands and fingers, as they constitute a “nest of germs and The Virus.”

Simonin advises against using highly concentrated bleachors or alcohol, which can lead to phone damage, and cleaning becomes effective with disinfectant wipes or a soft cloth to maintain the screen using an alcohol solution that does not exceed a maximum of 70 percent.

Phone companies adapt to Corona’s time

Mobile phone manufacturers are trying to adapt to the new situation, for their part, Samsung is advertising for a 10-watt wireless charger that recharges the battery while sterilizing the device thanks to UVC, as the sign indicates that UVC light can eliminate 99% of bacteria and germs on the mobile phone, and in the same way, many companies market disinfection boxes, which can clean small things such as keys, headphones or phones.

Source: al-sharq

الشرق

الدوحة: أوصى خبراء في علم الفيروسات بتنظيف الأجهزة المحمولة بانتظام كإجراء احترازي، على الرغم من أن احتمال التلوث يبدو محدوداً.

ونقلت صحيفة  “ليبيراسيون” الفرنسية عن يانيك سيمونين، الأستاذ والباحث في علم الفيروسات في كلية العلوم بجامعة مونبلييه، “إذا لمسنا سطحًا يوجد به الفيروس، ومن ثم لمسنا الهاتف المحمول فعندئذٍ يمكن أن نلوثه”، ولذلك ينصح سيمونين بتطهير الهاتف الذكي بانتظام، تماماً مثل اليدين أو الأشياء التي نلمسها كثيراً.

وكشفت عدد من الدراسات أنه يمكن للفيروس أن يبقى لساعات وأحياناً لأيام على الأسطح التي تشبه أسطح الهواتف الذكية، إلا أنه لم يثبت أن العدوى تنتقل عبر الهاتف الذكي بحسب ما صرح لصحيفة ليبراسيون أنطوان فلاهولت، عالم الأوبئة ومدير معهد الصحة العالمية في كلية الطب بجامعة جنيف.

ويوصي موقع ” فرنسا الرقمية” بشدة بتنظيف الهواتف أو أي شيء نتعامل معه بواسطة الأيدي والأصابع، كونها تشكل “عشاً للجراثيم، والفيروس”.

سيمونين ينصح بعدم استخدام مواد التبييض أو الكحول شديد التركيز، مما قد يؤدي إلى تلف الهاتف، كما أن التنظيف يصبح فعالا باستخدام مناديل مطهرة أو قطعة قماش ناعمة للحفاظ على الشاشة باستخدام محلول كحول لا تتجاوز نسبته 70 بالمائة كحد أقصى.

شركات الهواتف تتأقلم مع زمن كورونا

الشركات المصنعة للهواتف المحمولة تحاول التأقلم على الوضع المستجد، فمن جانبها، تسوق شركة سامسونج لشاحن لاسلكي بقوة 10 وات يعيد شحن البطارية أثناء تعقيم الجهاز بفضل الأشعة فوق البنفسجية، إذ تشير العلامة إلى أن ضوء UVC   يمكنه القضاء على 99٪ من البكتيريا والجراثيم الموجودة على الهاتف المحمول، وعلى الطراز نفسه، تقوم العديد من الشركات بتسويق صناديق التطهير، التي يمكنها تنظيف الأشياء الصغيرة مثل المفاتيح أو سماعات الرأس أو الهواتف.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format