🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Latest on the worldwide spread of coronavirus

آخر المستجدات المتعلقة بانتشار فيروس كورونا حول العالم

Reuters

A top U.S. health official told a Senate committee that he expects COVID-19 vaccinations to take place over many months and that most Americans could be vaccinated by July of 2021 at the latest, while Johnson & Johnson on Wednesday kicked off a final 60,000-person trial of a single-shot vaccine.

DEATHS AND INFECTIONS

EUROPE

* The French government is expected to unveil a new color-coded map of regions where the coronavirus situation is deteriorating, paving the way for local authorities to tighten restrictions, in Paris in particular.
* Switzerland has quarantined the entire undergraduate body of one of its premier hospitality management schools, following a COVID-19 outbreak linked to one or more parties.
* Germany added regions in 11 European countries to the list of destinations it classifies as coronavirus risk zones, dealing a further blow to hopes for a revival of tourism as many countries brace for a possible second wave of infections.

ASIA-PACIFIC

* Organisers of the delayed Tokyo Olympics will require COVID-19 tests for non-Japanese athletes and other participants upon arrival.
* Indonesia reported 4,465 new cases on Wednesday, its biggest daily rise.
* Australia’s coronavirus hot spot of Victoria is considering easing curbs sooner than previously flagged, as the two-week average of new infections in Melbourne dropped below 30.

AMERICAS

* New York City officials said they were working to address a rise in COVID-19 cases in parts of Brooklyn and Queens that was raising “a lot of concern.”
* Canada’s Liberal government promised major new investments and policy initiatives to help the country recover from the pandemic, saying “this is not the time for austerity”.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* The United Arab Emirates reported its highest daily number of infections since the start of the pandemic at 1,083 new cases.
* Ethiopia has agreed to buy 1.5 million testing kits that will be made at a factory there that has been newly built by China’s BGI Group.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* Johnson & Johnson on Wednesday began a 60,000-person trial of an experimental single-shot COVID-19 vaccine that, if proven effective, could simplify distribution of millions of doses compared with leading rivals requiring two doses.
* Britain will host clinical trials where volunteers are deliberately infected with the new coronavirus to test the effectiveness of vaccine candidates, the Financial Times reported.
* Brussels is close to wrapping up preliminary talks with U.S. vaccine maker Novavax for its potential COVID-19 shot.
* The head of the U.S. Food and Drug Administration told a U.S. Senate hearing that the agency will vet the safety and effectiveness of COVID-19 vaccines, downplaying the role of the Trump administration in its authorization process.

ECONOMIC IMPACT

* Shares fell and the dollar traded near two-month highs as data reaffirmed lingering concerns that new restrictions to counter coronavirus infections will hurt the economic recovery.
* U.S. business activity cooled in September, with gains at factories offset by a retreat at services industries, suggesting a loss of momentum in the economy as the third quarter draws to a close and COVID-19 lingers.

رويترز

قال مسؤول صحي أميركي رفيع المستوى أمام لجنة في مجلس الشيوخ إنه يتوقع أن يمتد تقديم لقاح كوفيد-19 على مدى عدة أشهر وأنه قد يحصل معظم الأميركيين على اللقاح بحلول يوليو 2021 على أبعد تقدير، في حين بدأت جونسون آند جونسون يوم الأربعاء تجربة نهائية للقاحات من جرعة واحدة على 60 ألف شخص.

الوفيات والإصابات

أوروبا

* من المتوقع أن تكشف الحكومة الفرنسية عن خريطة جديدة مرمزة بالألوان للمناطق التي يتدهور فيها وضع فيروس كورونا، مما يمهد الطريق أمام السلطات المحلية لتشديط القيود، في باريس على وجه الخصوص.

* وقد فرضت سويسرا الحجر الصحي على مدرسة متخصصة بتعليم إدارة الضيافة بعد تفشي كوفيد-19 في أكثر من جهة

* أضافت ألمانيا مناطق في 11 دولة أوروبية إلى قائمة الوجهات التي تصنفها كمناطق واقعة تحت خطر فيروس كورونا، مما يوجه ضربة أخرى للآمال المتعلقة بإحياء السياحة حيث تستعد العديد من البلدان لاحتمال حدوث موجة ثانية من الإصابات.

آسيا والمحيط الهادئ

* سيطلب منظمو دورة الألعاب الأولمبية في طوكيو المتأخرة اختبارات كوفيد-19 للرياضيين غير اليابانيين والمشاركين الآخرين عند الوصول.

* سجلت اندونيسيا 4465 حالة جديدة يوم الاربعاء ، وهو أكبر ارتفاع يومى في عدد الحالات المسجلة.

* تدرس منطقة فيكتوريا التي ينتشر فيها الوباء في أستراليا تخفيف القيود في وقت أقرب مما سبق الإعلان عنه، حيث انخفض متوسط الإصابات الجديدة كل أسبوعين في ملبورن إلى ما دون 30.

الأمريكيتين

* قال مسؤولون في مدينة نيويورك أنهم يعملون على معالجة ارتفاع عدد إصابات كوفيد-19 في أجزاء من بروكلين وكوينز، الأمر الذي كان يثير “الكثير من القلق”.

* وعدت الحكومة الليبرالية الكندية باستثمارات جديدة كبيرة ومبادرات سياسية لمساعدة البلاد على التعافي من الوباء، قائلة “هذا ليس وقت التقشف”.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* أبلغت الإمارات العربية المتحدة عن ارتفاع عدد الإصابات اليومية التي سجلتها منذ بداية الجائحة إلى 1083 حالة إصابة جديدة.

* وافقت إثيوبيا على شراء 1.5 مليون مجموعة اختبار سيتم صنعها في مصنع هناك تم بناؤه حديثًا من قبل مجموعة BGI الصينية.

التطورات الطبية

* بدأت جونسون وجونسون يوم الاربعاء تجربة على 60,000 شخص تتضمن لقاح تجريبي لكوفيد-19 يتألف من جرعة واحدة, حيث أنه إن ثبتت فعاليته, يمكن أن يبسط من عملية توزيع الملايين من الجرعات بالمقارنة مع المنافسين الرئيسيين الذين صنعوا لقاحات تتطلب جرعتين.

* ستستضيف بريطانيا تجارب سريرية حيث سيتم حقن المتطوعون عمداً بفيروس كورونا الجديد لاختبار فعالية المرشحين للقاحات، كما ذكرت صحيفة فاينانشل تايمز.

* بروكسل على وشك الانتهاء من المحادثات الأولية مع صانع اللقاحات الأميركي شركة نوفافاكس لحصتها المحتملة من لقاح كوفيد-19.

* قال رئيس إدارة الغذاء والدواء الأميركية في جلسة استماع في مجلس الشيوخ الأميركي إن الوكالة ستدقق في سلامة وفعالية اللقاحات التي تقدم لعلاج “كوفيد-19″، مقللاً من دور إدارة ترامب في عملية الترخيص.

الأثر الاقتصادي

* انخفضت الأسهم وتم تداول الدولار بالقرب من أعلى مستوياته في شهرين حيث أكدت البيانات من جديد المخاوف العالقة من أن القيود الجديدة لمواجهة فيروس كورونا ستضر بالانتعاش الاقتصادي.

* هدأ النشاط التجاري في الولايات المتحدة في سبتمبر، حيث قابل المكاسب في المصانع تراجع في صناعات الخدمات، مما يشير إلى فقدان الزخم في الاقتصاد مع اقتراب الربع الثالث من نهايته وبقاء كوفيد-19.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format