💰 Business

QIB Wins Islamic Bank of the Year Award from Asset Islamic Finance Awards

المصرف يفوز بجائزتين من مجلة “ذا أسيت” للتمويل الإسلامي

QNA

Doha: Qatar Islamic Bank (QIB) was recognized by The Asset Triple A Islamic Finance Awards 2020 as Islamic Bank of The Year in Qatar, while its CEO Bassel Gamal was recognized as Middle Easts Islamic Banker of The Year

For the second consecutive year, QIB has been named “Islamic Bank of The Year in Qatar”, an achievement that reflects the success of QIB in maintaining its longstanding position as the leading Islamic Bank in the country.

The Asset Triple A Islamic Finance Awards are the most prestigious awards in Islamic Finance, and amongst the most prestigious banking awards in Asia. The awards recognize the best Islamic banks, as well as the deals that defined the industry during the review period. The Asset adopts a rigorous approach in selecting the best Islamic institutions in various countries, and its awards are built upon stringent methodology, along with a benchmark research team whose surveys provide accurate quantitative and qualitative data on management decisions of all nominees.

قنا

الدوحة: فاز مصرف قطر الإسلامي (المصرف) بجائزة “أفضل مصرف إسلامي في قطر”، وذلك ضمن جوائز مجلة “ذا أسيت” للتمويل الإسلامي للعام الجاري 2020، كما فاز بجائزة “أفضل مصرف إسلامي في الشرق الأوسط” والتي تم منحها للسيد باسل جمال الرئيس التنفيذي لمجموعة المصرف.

ويعكس تتويج المصرف بجائزة “أفضل مصرف إسلامي في قطر” للعام الثاني على التوالي، الاستراتيجية التي يتبناها في مجال الصيرفة الإسلامية، وفي تقديم أفضل الحلول المصرفية المتوافقة مع الشريعة الإسلامية لعملائه من الأفراد والشركات، حيث تشمل محاور تميز المصرف توفير حلول مصرفية رقمية مبتكرة، فضلاً عن منتجات مصممة خصيصاً للشركات الصغيرة والمتوسطة، إلى جانب اعتماد نهج يضع العميل في قلب اهتماماته ويستجيب لكافة تطلعات العملاء المتغيرة باستمرار.

وتعليقاً على الجائزتين، أكد السيد باسل جمال، الرئيس التنفيذي لمجموعة المصرف، أن التتويج باثنتين من أهم جوائز “ذا أسيت” للتمويل الإسلامي لعام 2020، اعتراف قوي بمكانة المصرف الرائدة في عالم الصيرفة الإسلامية في قطر والمنطقة.

وتعتبر جوائز “ذا أسيت تريبل آي” للتمويل الإسلامي أهم الجوائز في عالم الصيرفة الإسلامية، كما أنها من أهم الجوائز في المجال المصرفي في آسيا، وتتوج جوائز “ذا أسيت تريبل آي” للتمويل الإسلامي أفضل المصارف الإسلامية، فضلاً عن أفضل الصفقات في المجال.

وتتبنى “ذا أسيت” مقاربة دقيقة في اختيار المصارف الإسلامية الفائزة بجوائزها في عدد من الدول، حيث يتم اختيار الفائزين بناء على منهجية محكمة ودراسات مقارنة يقوم بها فريق من الباحثين عبر رصد البيانات الكمية والكيفية المتعلقة بالمرشحين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format