🌍 World

Europe Announces New Policy for Immigration and Asylum

أوروبا تعلن عن سياسة جديدة للتعامل مع الهجرة واللجوء

QNA

Brussels: The European Union has unveiled a long-awaited migration pact, aiming to streamline the asylum process among member states to fix what EU leaders acknowledged was an ineffective system.

The new pact aims to better share the burden of relocating asylum seekers by allowing member states to contribute by instead returning individuals who do not qualify for asylum or providing logistical support.

EU leaders also hope to create faster border screening processes at the external borders.

The pact will introduce an integrated border procedure, including pre-entry screening for people crossing the external borders.

The EU Border and Coast Guard Corps will also be deployed from 2021 to provide increased support, a press statement said. 

قنا

بروكسل: أعلنت المفوضية الأوروبية،عن خطة إصلاح لسياسة الهجرة، تتضمن تشديد عمليات إعادة المهاجرين غير القانونيين، وتعزيز المراقبة على الحدود الخارجية.

وينص “الميثاق الأوروبي حول الهجرة واللجوء” الذي كشفت عنه اليوم السيدة أورسولا فون دير لايين رئيسة المفوضية الأوروبية على وجوب مشاركة الدول الأعضاء، في إعادة طالبي اللجوء الذين رفضت طلباتهم من الدولة الأوروبية التي وصلوا إليها إلى بلدهم الأصلي.

ويقترح النص حماية منظمات غير حكومية تنقذ مهاجرين من البحر، من الملاحقات القانونية. كما أنه يعيد النظر في نظام “دبلن” الذي يحمل أول بلد يدخله المهاجر في الاتحاد الأوروبي، مسؤولية النظر في طلب اللجوء.

وتنص الخطة أيضا على آلية سريعة لاستبعاد المهاجرين الذين من غير المرجح أن يحصلوا على حماية دولية بحيث يتم النظر بطلباتهم على الحدود في مهلة 12 أسبوعا.

ويثير هذا النظام الذي يعتبر ركيزة سياسة اللجوء الحالية في أوروبا، توترا متواصلا بين الدول الأعضاء، بسبب العبء الذي يحمله للدول الواقعة جغرافيا في خط المواجهة الأمامية لتدفق اللاجئين مثل اليونان وإيطاليا.

يشار إلى أن أوروبا استقبلت عام 2015 أكثر من مليون مهاجر، إلا أن العدد انخفض خلال العام الماضي لنحو 140 ألفا فقط.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format