🥅 LEAGUES🦠Coronavirus

Suspension of the return of fans to English stadiums

تعليق عودة الجماهير إلى الملاعب الإنجليزية

AFP

London: British Prime Minister Boris Johnson announced Tuesday that the plan to allow a partial and temporary return of fans to stadiums in various sports in the country will be suspended from October 1, due to a sharp rise in cases of new Coronavirus infections.

“We must recognize that the spread of the virus is affecting our ability to reopen large businesses, exhibitions and sporting events,” Johnson told the House of Commons.

“So we won’t be able to do that from October 1st and I understand the implications for our sports clubs that shape the life and spirit of our communities,” he said.

Johnson said the measures announced Tuesday would remain in effect “for probably six months.”

This is a major blow to sports clubs, which rely heavily on ticket sales revenues and suffer severe financial repercussions from Covid-19.

The majority of competitions in Britain, including the Premier League, continued behind closed doors since they resumed earlier this year following a forced suspension due to the pandemic.

Premier League chief executive Richard Masters stressed earlier that it was important for fans to return to the stadiums as the clubs suffered heavy losses.

Kevin Miles, executive director of the Football Fans Association, urged the government to listen to the fans, noting that feedback from test matches showed a strong commitment to health and safety measures.

أ ف ب

لندن: أعلن رئيس الوزراء البريطاني بوريس جونسون امس الثلاثاء أنه سيتم تعليق المخطط الذي يسمح بعودة مرحلية وجزئية للجماهير إلى الملاعب في مختلف الرياضات في البلاد اعتبارا من الاول من اكتوبر، وذلك بسبب الارتفاع الحاد في حالات المصابين بفيروس كورونا المستجد.

وقال جونسون في كلمة أمام مجلس العموم “علينا أن نقر بأن انتشار الفيروس بات يؤثر على قدرتنا لإعادة فتح الأعمال والمعارض والأحداث الرياضية الكبيرة”.

وتابع “لذا لن نتمكن من القيام بذلك اعتبارا من الأول من أكتوبر وأدرك الآثار المترتبة على أنديتنا الرياضية التي تشكّل حياة وروح مجتمعاتنا”.

وأشار جونسون الى أن الإجراءات التي أعلن عنها الثلاثاء ستبقى سارية “لستة أشهر ربما”.

ويشكّل ذلك ضربة قوية للأندية الرياضية التي تعتمد بشكل كبير على إيرادات بيع التذاكر وتعاني من تداعيات مالية قاسية جراء “كوفيد-19”.

واستكملت غالبية المنافسات في بريطانيا، بما فيها الدوري الممتاز لكرة القدم، خلف أبواب موصدة منذ استئنافها في وقت سابق من هذا العام إثر توقف قسري بسبب الجائحة.

وشدد المدير التنفيذي لرابطة الدوري الممتاز ريتشارد ماسترز في وقت سابق على اهمية عودة قريبة للجماهير إلى الملاعب نظرا لما تواجهه الأندية من خسائر كبيرة.

أما كفين مايلز، المدير التنفيذي لرابطة مشجعي كرة القدم، حث الحكومة للاستماع الى الجماهير، مشيرا إلى أن ردود الفعل من مباريات الاختبار التي أقيمت أظهرت التزاما كبيرا بتدابير الصحة والسلامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format