🌍 World

Pen-shaped pistols used to carry out killings in Afghanistan

مسدسات على شكل أقلام تستخدم لتنفيذ عمليات قتل في أفغانستان

AFP

Afghanistan: Police in Kabul have confiscated a number of “pen-shaped pistols”, which they say are used by criminals and insurgents in the killings that have swept the Afghan capital in recent months.

These cylindrical weapons, which contain a single bullet, look like regular ink pens and are easy to carry undetected.

“It’s like a pen, the shooter puts the bullet in the designated area and points and presses a button to fire it,” an official of Kabul’s criminal investigation department told AFP on condition of anonymity.

Last week, police uncovered a cache of 48 “pen-shaped pistols” found in a wide range of weapons, including “sticky bombs” that could be placed under vehicles and detonated remotely or with a timer.

“The terrorists wanted to use these weapons in complex killings in the capital,” interior ministry spokesman Tarek Aryan said.

High unemployment and poverty have exacerbated the already deteriorating security situation in Kabul, where kidnappings, thefts and drive-by shootings have become commonplace.

Violence increased with a series of assassinations targeting peace activists, academics and government officials.

“More than 40 people have been killed in targeted operations in the past six months in Kabul alone,” the official said.

He added that some of the attacks were carried out using unknown weapons that authorities believed were pen-shaped pistols.

أ ف ب

أفغانستان: صادرت الشرطة في كابول عددا من “المسدسات على شكل أقلام” تقول إن المجرمين والمتمردين يستخدمونها في عمليات القتل التي اجتاحت العاصمة الأفغانية في الأشهر الأخيرة.

وتبدو هذه الأسلحة الأسطوانية الشكل التي تحتوي على رصاصة واحدة، مثل أقلام الحبر العادية ويسهل حملها دون أن يتم اكتشافها.

وقال مسؤول في إدارة التحقيقات الجنائية في كابول لوكالة فرانس برس شرط عدم الكشف عن اسمه “إنه مثل قلم الحبر، يضع مطلق النار الرصاصة في المكان المخصص لها ويصوب ويضغط على زر لإطلاقها”.

وكشفت الشرطة الأسبوع الماضي عن مخبأ يضم 48 من هذه “المسدسات على شكل أقلام” عثر عليها ضمن مجموعة كبيرة من الأسلحة بما فيها “قنابل لاصقة” يمكن وضعها تحت المركبات وتفجيرها عن بعد أو بجهاز توقيت.

وقال الناطق باسم وزارة الداخلية طارق عريان “الإرهابيون أرادوا استخدام هذه الأسلحة في عمليات قتل معقدة في العاصمة”.

وقد أدى ارتفاع معدلات البطالة والفقر إلى تفاقم الوضع الأمني المتردي أصلا في كابول حيث أصبحت عمليات الخطف والسرقة وإطلاق النار من داخل سيارات مسرعة، شائعة.

وازدادت أعمال العنف مع حدوث سلسلة من الاغتيالات استهدفت نشطاء سلام وأكاديميين وموظفين حكوميين.

وأوضح المسؤول في إدارة التحقيقات الجنائية أن “أكثر من 40 شخصا قتلوا في عمليات محددة الاهداف في الأشهر الستة الماضية في كابول وحدها”.

وأضاف أن بعض الهجمات تمت باستخدام أسلحة مجهولة تعتقد السلطات أنها مسدسات على شكل أقلام.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format