👮‍♂️ Government

Qatar Charity Distributes Food Aid for Those Affected by Coronavirus in Palestine

مساعدات غذائية من قطر الخيرية لمتضرري كورونا في فلسطين

QNA

Gaza: With the support of charitable people in Qatar and in cooperation with the Ministry of Social Development in Gaza, Qatar Charity has distributed food parcels to about 11,000 people affected by the Coronavirus (Covid-19) pandemic in Palestine, who were forced by health conditions to adhere to home quarantine.

About 1675 poor and quarantined Palestinian families benefited from the food parcels in several governorates of Gaza Strip, Palestine.

The food parcels included many basic foodstuffs that are sufficient for the family for a two-week home quarantine period.

The Director of Qatar Charity office in Gaza, Engineer Mohamed Abu Haloub, confirmed that Qatar Charity was one of the first institutions that sought to support the poor in light of the spread of the pandemic, and is still working hard to provide more relief projects to help and improve the conditions of needy families.

He added that the project contributes to improving the living conditions of poor and quarantined families within their homes as a result of the outbreak of the Coronavirus, indicating the importance of strengthening the resilience of these families in order to confront the pandemic.

The aid provided by Qatar Charity to the victims of Coronavirus in Palestine was not limited to food aid, but included medical and preventive assistance, as it provided medicines, medical consumables and necessary preventive supplies to quarantine centers and hospitals in various governorates in Palestine.

Hospitals and quarantine centers suffer from a severe shortage of these materials and tools, which puts the lives of citizens and medical and service personnel at risk of contracting the Coronavirus.

قنا

غزة: قامت /قطر الخيرية/ بدعم من أهل الخير في قطر بتوزيع طرود غذائية على نحو 11 ألف متضرر من جائحة كورونا (كوفيد-19) بفلسطين ممن أجبرتهم الظروف الصحية على الالتزام بالحجر المنزلي، وذلك بالتعاون مع وزارة التنمية الاجتماعية في غزة.

واستفادت من الطرود الغذائية نحو 1675 أسرة فلسطينية فقيرة ومحجورة في عدد من محافظات قطاع غزة بفلسطين.

وتضمنت السلال العديد من المواد الغذائية الأساسية التي تكفي الأسرة فترة الحجر المنزلي الذي يصل لأسبوعين.

واتبع فريق قطر الخيرية التدابير الصحية والإجراءات الاحترازية اللازمة لتجنب إصابة المستفيدين من المشروع بفيروس كورونا، الذي طال أكثر من ألف حالة في القطاع منذ الإعلان عن تفشيه في 25 أغسطس الماضي.

وأكد المهندس محمد أبو حلوب مدير مكتب قطر الخيرية في قطاع غزة، أن قطر الخيرية كانت من أوائل المؤسسات التي سعت إلى دعم شريحة الفقراء في ظل انتشار الجائحة، ولا تزال تعمل جاهدة من أجل توفير المزيد من المشاريع الإغاثية لإعانة وتحسين ظروف الأسر المعوزة والمتعففة.

وأضاف أن المشروع يسهم في تحسين الظروف المعيشية للأسر الفقيرة والمحجورة داخل مساكنها نتيجة تفشي فيروس كورونا، مشيرا إلى أهمية تعزيز صمود هذه الأسر من أجل مواجهة الجائحة.

ولم تقتصر المساعدات التي قدمتها قطر الخيرية لمتضرري كورونا بفلسطين على المساعدات الغذائية بل شملت مساعدات طبية ووقائية، حيث قامت في أبريل الماضي بتوفير الأدوية والمستهلكات الطبية ومستلزمات الوقاية الضرورية لمجابهة فيروس كورونا لمراكز الحجر الصحي والمستشفيات في مختلف المحافظات في فلسطين.

وتساهم هذه المساعدات في تخفيف الأعباء الاقتصادية عن كاهل الهيئات الصحية الفلسطينية التي تعاني من ظروف صعبة وتوفير الحماية والوقاية للمواطنين من خطر الإصابة بالفيروس، فضلا عن العمل على تقليل الأعراض المرتبطة بالفيروس.

وتعاني المشافي ومراكز الحجر الصحي من النقص الشديد في توفير هذه المواد والأدوات الأمر الذي يعرض حياة المواطنين والأطقم الطبية والخدمية لخطر الإصابة بفيروس كورونا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format