🌍 World

Powerful Blast Rocks Southern Lebanon, Injuries Reported

انفجار في بلدة بجنوب لبنان وأنباء عن وقوع إصابات

QNA

Beirut: A powerful explosion rocked the town of Ain Qana in Southern Lebanon on Tuesday, sending thick black smoke and causing panic, amid reports of injuries.

According to Lebanon’s National News Agency (NNA), the blast, near a gas station, occurred in the outskirts of the southern village of Ain Qana, above the port city of Sidon, sending thick smoke billowing over the town. The cause of the explosion was not immediately clear.

The NNA said that the blast, which took place in one of the houses in the town, had coincided with intensive fly-overs by Israeli fighter jets and drones.

قنا

بيروت: هز انفجار عنيف، اليوم، بلدة /عين قانا/ في جنوب لبنان، سمع صداه في أغلب القرى المجاورة، وسط أنباء عن وقوع إصابات.

وأفادت الوكالة اللبنانية للإعلام، بتصاعد دخان كثيف من المنطقة المحيطة ببلدتي /عين قانا/ و/كفرفيلا/، مشيرة إلى أن الأسباب لم تعرف حتى الآن.

وأوضحت بأن الانفجار الذي وقع في أحد المنازل ببلدة /عين قانا/، “تزامن مع تحليق مكثف للطيران الحربي والتجسسي المعادي، الذي لم يغادر أجواء منطقتي /النبطية/ و/إقليم التفاح/ منذ الصباح”.

وكان لبنانيون قد تداولوا في وقت سابق، مشاهد لصور تظهر حجم انفجار كبير وقع في البلدة، ونشوب حريق كبير في داخلها مع تصاعد الأدخنة، وذلك بالتوازي مع حالة استنفار.

وبحسب موقع قناة /الجديد/ اللبنانية، فقد “سمع المواطنون بحوالي الساعة الثالثة من بعد ظهر اليوم، أصداء انفجار سمع في منطقتي /النبطية/ و/إقليم التفاح/، وتصاعد دخان كثيف من المنطقة المحيطة ببلدتي /عين قانا/ و/كفرفيلا/، مع وقوع عدد من الإصابات”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format