😎 LifeStyle👩‍🎨 Art

Exhibition on Picasso’s Relationship with Music

معرض حول علاقة بيكاسو بالموسيقى

AFP

Paris: Although Picasso declared in a statement that he did not like music, an unprecedented exhibition in Paris reveals that the famous Spanish painter had a great passion for folk melodies and a tendency to explore instruments accurately, and particularly shines on a true talent for creating mock music.

Picasso was “not passionate about music and could not read a musical composition and he did not need music to work, as with Chagall or Matisse, says Cecile Godfrey, curator of the Picasso Music exhibition at the Paris Philharmonic Orchestra campus (September 22 to January 3). But the work of the world’s most famous artist, who has been the focus of countless exhibitions, is “full of musical instruments, musicians and dances,” according to Godfrey.

أ ف ب

باريس: رغم إعلان بيكاسو في تصريح منسوب له أنه لم يكن يحب الموسيقى، يكشف معرض غير مسبوق في باريس شغفًا كبيرًا بالأنغام الشعبية لدى الرسام الإسباني الشهير وميلا لاستكشاف الآلات بدقة، كما يضيء خصوصًا على موهبة حقيقية في ابتداع موسيقى صورية.

لم يكن بيكاسو «شغوفًا بالموسيقى ولم يكن في وسعه قراءة توليفة موسيقية وهو لم يكن بحاجة إلى الموسيقى للعمل، كما الحال مع شاغال» أو ماتيس، بحسب ما تقول سيسيل غودفروا القيّمة على معرض «موسيقى بيكاسو» في حرم أوركسترا باريس الفلهرمونية (من 22 سبتمبر إلى 3 يناير). غير أن أعمال الفنان الذي يعدّ من الأشهر في العالم والذي كان محور معارض لا تحصى «عامرة بالآلات الموسيقية والموسيقيين والرقص»، وفق غودفروا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format