🩺 Health👮‍♂️ Government

QRCS Treats Afghan Children with Congenital Heart Defects

الهلال الأحمر يقدم العلاج للأطفال الأفغان الذين يعانون من عيوب خلقية في القلب

QNA

Doha: The Qatar Red Crescent Society (QRCS) announced Tuesday that its representation office in Afghanistan completed Phase 3 of the Little Hearts program in the country, performing 60 catheterizations for children with congenital heart defects. This was performed in cooperation with the Afghan Red Crescent Society (ARCS) and Ministry of Health (MOH) in Kabul.

The project is aimed at treating children born with serious heart problems and holes, with a special focus on poor families that cannot afford the costs of treatment for their kids. The catheterizations are performed at hospitals and specialized centers qualified and equipped enough to host such operations. To complement the humanitarian effect of the project, gifts and toys are distributed to the children to boost their morale before and after the procedure.

ARCS has had a long-term program for this purpose, targeting partnerships and mobilizing resources to treat up to 7,000 children. Statistics show that one in every 100 children in Afghanistan is born with heart problems, which means 128,000 all over the country. Most of those do not receive adequate medical care due to poverty and lack of interventional services and resources.

Within its humanitarian mission and responsibility, QRCS contributed to the treatment of critical cases, at a total cost of $150,728, raised from the donations of charity payers in Qatar.

This is the third phase of the Little Hearts program in Afghanistan, to be followed by more phases under a cooperation agreement with ARCS, which is responsible for selecting and contracting the host hospitals and heart centers.

The actual launch of the project came after the completion of all the logistical and technical preparations and procedures, the completion of the verification process of the statements of the beneficiaries of the children, and the verification of the capabilities of the hospitals in which the operations would take place.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري اليوم عن انتهاء مكتبه في أفغانستان من تنفيذ المرحلة الثالثة من مشروع عمليات القلوب الصغيرة، والتي شملت إجراء 60 عملية قسطرة قلب للأطفال الذين يعانون من تشوهات وأمراض خلقية في القلب، وذلك في العاصمة الأفغانية كابول، بالتعاون مع الهلال الأحمر ووزارة الصحة في أفغانستان.

وتتمثل فكرة المشروع في علاج الأطفال الذين ولدوا بعيوب وتشوهات وثقوب خطيرة في القلب، مع التركيز على الأسر الفقيرة ذات الدخل المحدود ممن لا يستطيعون توفير تكاليف العلاج لأبنائهم.

ويتم إجراء العمليات بتقنية القسطرة القلبية في مستشفيات ومراكز تخصصية لديها الكفاءة والخبرات والقدرات الفنية لاستضافة مثل هذه العمليات.

واكتمل الجانب الإنساني من المشروع بتوزيع الهدايا والألعاب على الأطفال لرفع روحهم المعنوية قبل وبعد العملية.

وينفذ الهلال الأحمر الأفغاني برنامجاً طويل الأمد لهذا الغرض منذ عدة أعوام، من خلال بناء الشراكات وتوفير الدعم لعلاج هذه الحالات، ولديه حالياً قوائم بأسماء 7,000 طفل وطفلة يحتاجون إلى تدخل طبي عاجل لعلاج مشكلات القلب لديهم.

وتوضح الدراسات أن طفلاً واحداً من كل 100 طفل في أفغانستان يولد بتشوهات في القلب، مما يعني إجمالي 128,000 طفل على مستوى البلاد، ومعظم هؤلاء الأطفال لا يحصلون على الرعاية الطبية اللازمة بسبب الفقر أو عدم توافر الخدمات الطبية والتخصصات والإمكانات لإجراء التدخلات العلاجية اللازمة.

وانطلاقاً من مسؤوليته ورسالته الإنسانية، بادر الهلال الأحمر القطري إلى المساهمة في علاج عدد من الحالات الحرجة، بتكلفة إجمالية قدرها 150,728 دولاراً أمريكياً من عطايا وهبات أهل البر والإحسان في دولة قطر.

وتعد هذه هي المرحلة الثالثة من برنامج القلوب الصغيرة في أفغانستان، وسوف تتبعها مراحل أخرى بموجب اتفاقية التعاون مع الهلال الأحمر الأفغاني، الذي يتولى اختيار المستشفيات ومراكز القلب التخصصية للتعاقد معها واستضافة عمليات القسطرة.

جاء إطلاق المشروع فعلياً بعد الانتهاء من كافة التحضيرات والإجراءات اللوجستية والفنية، واستكمال عملية التحقق والتدقيق لكشوفات الأطفال المستفيدين، والتأكد من إمكانيات المستشفيات التي ستقام فيها العمليات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format