💰 Business😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Airline offers “coronavirus-free” flights in Italy

شركة طيران توفر رحلات “خالية من فيروس كورونا” في إيطاليا

(CNN)

If you can book a seat on a flight that guarantees you don’t get the novel Coronavirus, will you? The airline “Alitalia” is working to achieve this.

The Italian national carrier announced that it would conduct tests on flights between Rome and Milan, in which each passenger must confirm that he/she is not infected with the Covid-19 virus.

These flights are known as Covid-tested flights.

There are two ways to do this, the first being to test for the coronavirus within 72 hours of the flight and to bring a certificate to the airport proving that the results of the virus test are negative.

The second method is to obtain a negative result after a rapid antigen test at a special Covid-19 test facility at the airport.

Tests alone are not sufficient to obtain an boarding pass, Alitalia said in a statement: “Prior to boarding, a doctor from the Ministry of Maritime, Air and Border Health (USMAF) will verify the validity of the certificate already held by the passengers.”

At present, testing procedures are not much different from what many airlines around the world are doing.

However, describing this flight as “Covid-tested” may provide peace of mind for travellers who are worried of the idea of flying in light of the pandemic.

The “One Mile at a Time” aviation blog indicated that some of these flights were already available for booking on the Alitalia website.

For Alitalia, the way forward is not only to make passengers feel safe on board.

Earlier this month, Rome’s FCO recently received the first (and only) Five-star Anti-Covid award for Europe from the International Airline Rating Authority (Skytrax).

The airline has converted one of the parking spaces into a mobile coronavirus testing facility, which is available to passengers and non-passengers alike.

However, it is not clear what will happen with the flights that have been “tested.”

Does it mean that passengers will not have to wear muzzles on board, or that the airline will be able to fill the middle seats of the aircraft?

For the time being, this is just a test.

Source: arabic.cnn

(CNN)

إذا كان بإمكانك حجز مقعد على متن رحلة جوية يضمن لك عدم الإصابة بفيروس كورونا المستجد، فهل ستفعل ذلك؟ وتعمل شركة الطيران “Alitalia” على تحقيق ذلك الأمر.

وأعلنت الناقلة الوطنية الإيطالية أنها ستجري تجارب على الرحلات الجوية بين روما وميلانو، ويتعين فيها كل راكب أن يؤكد عدم إصابته بفيروس “كوفيد-19”.

وتُعرّف هذه الرحلات بصفتها رحلات “خضعت لاختبار كوفيد” (Covid-tested).

وتتواجد طريقتان للقيام بذلك، وتتمثل الأولى في إجراء اختبار فيروس كورونا في غضون 72 ساعة من الرحلة وإحضار شهادة إلى المطار تُثبت أن نتائج اختبار الفيروس سلبية.

وأما الطريقة الثانية، فهي تتمثل في الحصول على نتيجة سلبية بعد القيام باختبار مستضد سريع في منشأة خاصة لاختبارات “كوفيد-19” في المطار.

ولا تُعد الاختبارات وحدها كافية للحصول على بطاقة الصعود إلى الطائرة، إذ أوضحت “Alitalia” في بيان: “قبل الصعود، سيتحقق طبيب من وزارة الصحة البحرية والجوية وصحة الحدود (USMAF) من صلاحية الشهادة التي يحملها الركاب بالفعل”.

وفي الوقت الحالي، لا تختلف إجراءات الاختبار كثيراً عما تفعله العديد من شركات الطيران حول العالم.

ولكن، قد يوفر وصف هذه الرحلة بأنها “خضعت لاختبار كوفيد” راحة البال للمسافرين الذين يشعرون بالقلق من فكرة السفر عن طريق الطائرات  في ظل الجائحة.

وأشارت مدونة الطيران “One Mile at a Time” إلى أن بعض هذه الرحلات أصبحت متاحة للحجز بالفعل في موقع شركة “Alitalia” الإلكتروني.

وبالنسبة لـ”Alitalia”، لا يقتصر الطريق إلى الأمام على جعل الركاب يشعرون بالأمان على متن الطائرة فقط.

وفي وقت سابق من هذا الشهر، حصل مطار “فيوميتشينو” (FCO) في روما مؤخراً على جائزة “Anti-Covid” من فئة خمس نجوم الأولى (والوحيدة حتى الآن) لأوروبا من هيئة تصنيف شركات الطيران الدولية “Skytrax”.

وقامت شركة الطيران بتحويل واحدة من ساحات مواقف السيارات إلى مرفق متنقل لاختبارات فيروس كورونا، وهي متاحة للمسافرين وغير المسافرين على حدٍ سواء.

ومع ذلك، ليس من الواضح ما الذي سيحدث مع الرحلات التي “خضعت لاختبار كوفيد”.

وهل يعني الأمر أن الركاب لن يضطروا إلى ارتداء الكمامات على متن الطائرة، أو أن شركة الطيران ستتمكن من ملء المقاعد الوسطى في الطائرات؟

وفي الوقت الحالي، تظل هذه التجربة مجرد تجربة.

المصدر: arabic.cnn

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format