🌍 World

Birth of two rhinos of endangered species

ولادة وحيدَي قرن من فصيلة مُهددة بالانقراض

AFP

Jakarta: In an Indonesian nature reserve, two small rhinos from Java, a species in the process of extinction with a very small number of members, were found, giving some hope for the future of this species, one of the world’s most endangered mammals.

The two babies, a female named Helen and a male named Luther, were seen in videos filmed by about 100 cameras scattered around the Ojong Kowloon reserve between March and August, Indonesian authorities said in a statement.

Located at the western side of Jawa Island in Panten Province, The Ojung Kowloon Reserve is the last protected natural habitat for Java rhinos. The birth of the two newborns brings the total number of members of this species back to 74 after the decline over the past years.

(أ ف ب)

جاكرتا: عُثِرَ في محمية طبيعية إندونيسية على وحيدَي قرن صغيرين من جافا، وهي فصيلة في طور الانقراض بات عدد أفرادها نادرًا جدًا، ما أعطى بعض الأمل في مُستقبل هذا النوع من الحيوانات الذي يُعد من بين الثدييات الأكثر عرضة للخطر في العالم.

وشوهِد الصغيران، وهما أنثى سميّت هيلين وذكر سمّيَ لوثر، في مقاطع فيديو صوّرتها نحو مئة كاميرا موزعة في أرجاء محمية أوجونغ كولون بين مارس الفائت وأغسطس، وفق ما أعلنت السلطات الإندونيسية في بيان.

وتُعتبر محمية أوجونغ كولون التي تقع عند الطرف الغربي لجزيرة جاوا بمقاطعة بانتن، آخر موئل طبيعي محمي لحيوانات وحيد القرن جافا. وتأتي ولادة الصغيرين لتعيد رفع العدد الإجمالي لأفراد هذه الفصيلة إلى 74 بعدما تناقص مدى الأعوام المُنصرمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format