🌍 World

Attempts to rescue 70 whales stranded in Tasmania Bay, South Australia

محاولات لإنقاذ ٧٠ حوتاً علقوا في خليج تسمانيا جنوب أستراليا

Agence France-Presse

Sydney: Around 70 whales are stranded in a bay on the Australian island of Tasmania, officials said Monday, with marine experts now mobilizing to see if a rescue is possible.

The whales are in Macquarie Harbour, on the island’s rugged and sparsely populated west coast, where they are believed to be stuck on a sandbar.

Police are on site and marine experts are being deployed to assess the situation, Tasmania’s environment department said.

“Additional crews with whale rescue gear will arrive later today,” the department said in a statement.

The creatures are believed to be pilot whales but the species has not yet been confirmed.

Mass whale strandings occur relatively often in Tasmania, but the large numbers involved present a daunting rescue prospect.

The latest stranding comes as a humpback whale that was stuck in a tropical river in Australia’s north finally returned to the ocean after more than two weeks.

Public broadcaster ABC reported the creature, which spent 17 days in the crocodile-infested waters of Kakadu National Park, has been spotted in open seas off Darwin.

Scientists had been weighing options for guiding the humpback to safety after it became the first known whale to travel up the muddy river, but were relieved when it returned to sea of its own accord.

(أ ف ب)

سيدني: علق حوالي 70 حوتًا عند خليج في تاسمانيا جنوب أستراليا، على ما أعلنت السلطات المحلية، فيما يُجنّد خبراء طاقاتهم لدرس احتمالات الإنقاذ. وعلقت الحيوانات في خليج ماكويري هاربر الذي يغلقه ممر ضيق عند السواحل الغربية، وهو موقع للحياة البرية في الجزيرة يضم عددًا قليلاً من السكان. وهي ربما جنحت عند جرف رملي. وأوفدت الشرطة عناصرها إلى المكان، كما يُتوقع وصول خبراء في الحيتان لتقويم الوضع، وفق وزارة البيئة في تاسمانيا.

وأشارت الوزارة في بيان إلى أن «فرقًا أخرى مع معدات إنقاذ للحيتان ستصل في وقت لاحق». وقد تكون هذه الحيوانات من نوع الحيتان الطيّارة، غير أن هذه المعلومات غير مؤكدة بعد. وتشهد تاسمانيا باستمرار حالات جنوح لثدييات بحرية، غير أن هذه الحادثة مُقلقة بدرجة أكبر نظرًا إلى العدد الكبير من الحيوانات المعنية. ووقعت الحادثة بعدما اهتمت وسائل الإعلام في الأيام الأخيرة بمصير حيتان حدباء ضلّت مسارها في أنهر تنتشر فيها التماسيح في شمال أستراليا، وفق هيئة إدارة المُتنزهات الوطنية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format