🏆 Sport🦠Coronavirus

The Netherlands calls on the fans to remain silent in the stadiums

هولندا تطالب الجماهير بالتزام الصمت في الملاعب

Reuters

Amsterdam: Dutch Prime Minister Mark Rutte has hit out at fans who sing and cheer at football matches and said they were frustrating the fight against the coronavirus amid a surge in infections.

Limited crowds have been allowed back in Dutch stadiums since the start of the new season this month, but only if they adhere to social distancing rules and refrain from singing and shouting.

“Just shut up when you’re sitting there,” Rutte said when asked about fans’ behaviour in the stadiums on Monday. “Watch the game and don’t shout. It’s possible.”

The fans have been far from quiet and many have left their designated seats during matches to stand and sing together.

“It’s utterly stupid,” the Prime Minister added. “That way we won’t get the virus under control.”

The daily tally of new coronavirus infections in the Netherlands topped 2,000 for the first time on Monday, setting a record for the fifth time in a week.

Rutte on Friday announced regional measures to limit the spread of the disease, forcing bars and restaurants to close early and limiting group sizes.

He has repeatedly warned that football stadiums could be closed down again if fans cannot restrain themselves.

The venues are operating at around a quarter of their capacity to make sure there is at least 1.5 metres (5 ft) distance between fans from different households.

Fans can only enter and exit stadiums at certain times, meaning some have to arrive more than an hour early and others have to wait a long while before they can leave after the games.

رويترز

أمستردام: انتقد رئيس الوزراء الهولندي مارك روته اليوم الاثنين الجماهير التي تغني وتهتف في مباريات كرة القدم، قائلا إنهم يحبطون جهود مكافحة فيروس كورونا وسط زيادة الإصابات.

وسُمح لعدد محدود من الجماهير بالعودة للملاعب في هولندا في بداية الموسم الجديد هذا الشهر، لكن فقط في حال الالتزام بقواعد التباعد الاجتماعي والامتناع عن الغناء والهتافات.

ورد روته على سؤال بشأن سلوكيات الجماهير في المدرجات قائلا “يجب عليهم التزام الصمت فقط عند الجلوس بالمدرجات. شاهد المباراة ولا تصرخ أو تصيح. إنه ممكن”.

ولم تلتزم الجماهير بالهدوء وترك الكثيرون منهم مقاعدهم المخصصة خلال المباريات للوقوف والغناء معا.

وأضاف رئيس الوزراء “هذا غباء تام. بهذه الطريقة لن نسيطر على الفيروس”.

وتجاوز العدد اليومي للإصابات بفيروس كورونا في هولندا 2000 إصابة لأول مرة اليوم الاثنين، مسجلا رقما قياسيا للمرة الخامسة في أسبوع واحد.

وأعلن روته يوم الجمعة الماضي إجراءات اقليمية للحد من انتشار المرض مما أجبر الحانات والمطاعم على الإغلاق المبكر والحد من حجم التجمعات.

وحذر مرارا من احتمال إغلاق ملاعب كرة القدم مرة اخرى إذا لم تلتزم الجماهير بالقواعد.

ولا يمكن للجماهير الخروج أو الدخول من الملاعب إلا في أوقات محددة، مما يعني أن البعض قد يضطر للوصول إلى الملعب مبكرا بأكثر من ساعة والبعض الاخر يجب أن ينتظر فترة طويلة قبل أن يتمكن من مغادرة الملعب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format