🌍 World

Appeal after five Bond guns stolen in London

طلب للمساعدة بعد سرقة ٥ مسدسات تعود لأفلام “جيمس بوند” في لندن

AFP

London: Police launched a fresh appeal Monday for witnesses after five guns used as props in James Bond films were stolen during a burglary in a London suburb.

One of the deactivated firearms — a yellow-handed Llama pistol featured in 007 movie “Die Another Day” — was recovered in a field in the days after the March 23 theft from a house in Enfield.

But the other four remain missing, including the Walther PPK used by Roger Moore in a “View to a Kill” as he pursues Grace Jones up the Eiffel Tower, before she jumps off with a parachute.

London’s Metropolitan Police issued new security camera footage showing a vehicle parked near the scene of the crime, apparently on reconnaissance, and urged any witnesses to come forward.

“In scenes reminiscent of a James Bond movie you can even see the flash of a camera from the occupant engaged in the surveillance,” Detective Inspector Paul Ridley said in a statement.

“I believe these individuals were involved in the crime, it was only a matter of minutes prior to the raid.”

He said the firearms were “very distinctive” and the owner was “devastated” at their loss, particularly as they were due to be showcased as part of a national exhibition.

Another gun stolen was the Revolver Smith and Weston 44 Magnum with wood grips featured in “Live and Let Die” — the only one in the world where the whole gun is finished in chrome.

Also stolen were the Beretta “Cheetah” and “Tomcat” pistols used by Halle Berry in “Die Another Day”.

وكالة الأنباء الفرنسية – ترجمة WGOQatar

لندن: وجهت الشرطة نداءً جديداً يوم الاثنين للشهود بعد سرقة خمسة مسدسات استخدمت كدعائم فى أفلام جيمس بوند خلال عملية سطو فى إحدى ضواحى لندن.

تم استعادة واحد من الأسلحة النارية المعطلة وهو مسدس من طراز “لاما” ذو مقبض أصفر استخدم في فيلم 007 “داي انوذير دي” من حقل في الأيام التي تلت السرقة التي وقعت في 23 مارس من منزل من إينفيلد.

ولكن المسدسات الأربعة المتبقية لا تزال مفقودة، بما فيها “والثير بي بي كي” الذي استخدمه روجر مور في فيلم “فيو تو أ كيل” بينما كان يطارد غرايس جونز على برج ايفيل، قبل أن تقفز بمظلة.

نشرت شرطة العاصمة لندن مقاطع مصورة جديدة من كاميرات مراقبة تظهر سيارة ركنت قرب مسرح الجريمة، على ما يبدو أنها كانت مهمة استطلاع، وحثت أي شاهد على القدوم للإدلاء بشهادته.

قال المفتش المحقق بول ريدلي في تصريح “في مشاهد تذكرنا بأفلام جيمس بوند بإمكانك رؤية وميض ضوء الكاميرا من الشخص المسؤول عن المراقبة.”

“أعتقد أن هؤلاء الأشخاص كانوا ضليعين في الجريمة، كانت دقائق معدودة فقط قبل الإغارة.”

قال بأن الأسلحة النارية كانت “مميزة جداً” وكان المالك “محطماً نفسياً” لفقدانها، خصوصاً أنه كان من المقرر عرضها كجزء من معرض وطني.

من بين المسدسات المسروقة أيضاً مسدس “سميث آند ويستون 44 ماغنوم” ذو المقبض الخشبي الذي ظهر في فيلم “ليف اند ليت داي” الوحيد في العالم الذي تم انهاؤه بالكروم.

من بين المسدسات المسروقة أيضاً مسدسات من طراز باريتا “شيتا” و”تومكات” التي استخدمتها هالي بيري في فيلم “داي انوذير دي”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format