💰 Business😎 LifeStyle

IKEA Launches 2021 Catalogue

ايكيا تطلق كتالوج ٢٠٢١

Celebrating the 70th birthday of the catalogue, the 2021 edition has been transformed into a handbook for better everyday life at home

Qatar, Doha, 19 September 2020: Swedish furniture giant, IKEA, launched its all-new 2021 Catalogue at a one-of-its-kind virtual event. This year’s catalogue, which is the 70th edition, is created as a handbook that feels like a friendly and optimistic problem-solver full of smart tips, hands-on ideas and small affordable shifts, rooted in real life at home. It is a way of sharing knowledge and a point of view that a better home creates a better everyday life. The handbook is filled with “how-to’s” that show how creating a better home doesn’t have to be complicated, expensive or time consuming.

IKEA believes that there’s no place more important than home. That’s why for the launch of the new catalogue, it hosted an independent research of more than 2,000 people to understand the wants and needs of Qatar better when it came to life at home. The research also dug into how this has changed since 2019 with the new challenges that the year has seen.

Changing rooms in the face of a pandemic

Almost half of the people in Qatar found themselves spending more time in a different room this year due to COVID-19, with 41% using their living rooms to work. With the pandemic forcing more people to stay at home, home décor became a priority with 47% focusing on this in the last three months and almost half (48%) choosing to spend money on their home space rather than saving. Affordability is key to the IKEA business idea, which is built into every product and service to ensure that many people can enjoy a better life at home.

New collections

 

SAMMANKOPPLA

IKEA knows that people today want their personalities to be shown in their home. However, both space and money are limited when living in big cities. Since multi-function and creativity is key in order to enable both a small space living solution and an expressive design piece, IKEA turned to Greyhound Original. The result is a collection influenced by Asia, called SAMMANKOPPLA which means interconnect or unify. The collection is now out in the stores.

LEGO

IKEA is a very playful company and knows that playtime is crucial for the well-being of both adults and children. A year ago, LEGO Group and IKEA partnered to explore and develop solutions to stimulate play all around the home. The collaboration will result in BYGGLEK which will be launched in stores later this year in October.

Plant Balls

IKEA is also introducing a more sustainable alternative to the iconic IKEA meatball. The new IKEA plant balls look like meat and tastes like meat but do not contain any animal protein or ingredients. The plant-based balls will be launched across all stores in Qatar in November 2020.

Commenting on the launch, Vinod Jayan, Regional Managing Director, IKEA said, “Now in its 70th year, the IKEA catalogue 2021 aims to inspire people to live healthier and more sustainable lives at home – this has never been as important as it is today. On the path to a better life at home, small steps make a big difference. An armchair, a rug, a potted plant or a lamp can change your mood, day and perspective.”

He continued, “We know that many people in Qatar have more limited budgets today. That’s why many of the solutions featured in this year’s catalogue are accessible for people with any budget and help them maximise their space and transform their favourite rooms.”

This year’s catalogue comes in both a print version as well as digital version that is optimised for different channels and platforms.

Carla Klumpenaar, General Manager, Marketing and Communication commented, “The IKEA catalogue 2021 is not just a catalogue – it is a collection of inspiration and knowledge of life at home for all IKEA online and offline channels, for digital and physical touchpoints. We are continuing to develop the global marketing channels and at the same time create content locally to become even more market relevant with a selection of styles, situations, segments and stories.”

For more information, please visit https://www.ikea.com/qa/en/

احتفالاً بمرور سبعين عاماً على إطلاق الكتالوج، نسخة 2021 تقدم دليلاً لحياة يومية أفضل في المنزل

قطر، الدوحة، 19 سبتمبر 2020: أطلقت شركة ايكيا، العلامة السويدية الرائدة في مجال المفروشات وإحدى شركات مجموعة الفطيم، كتالوج عام 2021 خلال فعالية فريدة أقامتها عبر الإنترنت. ويتميز كتالوج هذا العام، وهو الإصدار السبعين للشركة، بتقديم حلول مبتكرة للكثير من المشاكل اليومية التي نواجهها في المنزل، حيث يزخر بالنصائح الذكية والأفكار العملية ويشمل الكثير من التغييرات الصغيرة التي يمكن تنفيذها في المنزل بتكلفة معقولة. وتحرص ايكيا من خلال كتالوج هذا العام على مشاركة خبراتها مع العملاء حيث يتمحور الكتالوج حول المفهوم الذي تؤمن به العلامة وهو أن المنزل الأفضل يوفر حياة يومية أفضل. ويضم الدليل العديد من الخطوات العملية والبسيطة التي تساهم في إضفاء لمسات التجدد والأناقة على المنزل بتكلفة ووقت أقل.

وانطلاقاً من إدراكها لأهمية المنزل في حياة كل فرد ، استضافت ايكيا خلال حفل إطلاق الكتالوج الجديد أكثر من 2000 شخص لإجراء استطلاع مستقل بهدف التعرف أكثر على رغبات وتفضيلات العملاء في دولة قطر حول أسلوب الحياة في المنزل. كما يهدف الاستطلاع إلى معرفة مدى التغيير الذي طرأ على تلك الرغبات والتفضيلات منذ عام 2019، نتيجة التحديات الاستثنائية الجديدة التي يشهدها العام الحالي.

تغيير الغرف في زمن الكورونا

كشف نحو نصف المشاركين في الاستطلاع من دولة قطر بأنهم باتوا يقضون وقتاً أطول في غرفة مختلفة خلال العام الحالي بسبب جائحة كوفيد-19، حيث يستخدم 41% منهم غرف المعيشة للعمل من المنزل نتيجة إجراءات الإغلاق التي تم تطبيقها للحد من تفشي الجائحة. ومع التزام عدد كبير من الناس بالبقاء في منازلهم خلال فترة الإغلاق، أصبح ديكور المنزل أولوية لنسبة 47% من الأشخاص خلال الأشهر الثلاثة الماضية. واختار قرابة النصف منهم (48%) إنفاق أموالهم على منازلهم بدلاً من ادخارها. وتمثل الأسعار المنخفضة جزءاً أساسياً من رؤية ايكيا ومفهومها الذي تجسده في كل منتج وخدمة تقدمها، بحيث تساعد خدمات العلامة ومنتجاتها العديد من الناس على الاستمتاع بحياة أفضل في المنزل.

تشكيلات جديدة

SAMMANKOPPLA

يبحث الناس اليوم عن مفروشات وديكورات تعكس شخصيتهم وأسلوبهم في الحياة. لكن ضيق المساحة وارتفاع التكاليف قد تقف عائقاً أمام تحقيق هذه الرغبة خصوصاً في المدن الكبيرة. وهنا يأتي دور ايكيا في الجمع بين الابتكار والمنتجات متعددة الاستخدامات لتوفير حلول تلائم غرف المعيشة الصغيرة وإبداع قطع بتصاميم معبّرة، بالتعاون مع جراي هاوند أوريجينال. وأثمر هذا التعاون عن طرح مجموعة رائعة تحمل لمساتٍ من آسيا تحت اسم SAMMANKOPPLA الذي يعني الترابط أو الوحدة. تتوفر التشكيلة الآن في متاجر ايكيا.

 

LEGO

تقدّر ايكيا قيمة المرح وأهميته في حياة الكبار والصغار على حد سواء. ففي العام الماضي، تعاونت ايكيا مع ليغو لاستكشاف وتطوير حلول تحفّز على اللعب والمرح في أرجاء المنزل. وسيثمر التعاون عن تشكيلة BYGGLEK، والتي ستتوفر في المتاجر في شهر أكتوبر هذا العام.

 

Plant Balls

تقدم ايكيا بديلاً أكثر استدامةً لوصفتها الخاصة الشهيرة من طبق كرات اللحم. ويتميز الطبق الجديد، الذي يعتمد على مصادر نباتية، بطعم وشكل يشبهان اللحم لكنه لا يحتوي على أي بروتينات أو مكونات من مصادر حيوانية، وسيتم إطلاق هذا المنتج في جميع المتاجر في دولة قطر خلال شهر نوفمبر 2020.

 

وفي تعليقه على الإصدار الجديد، قال فينود جايان، المدير العام الإقليمي لشركة ايكيا: “بعد مرور 70 عاماً على إطلاق كتالوج ايكيا، يهدف الإصدار الجديد لعام 2021 إلى إلهام الناس لاعتماد حياة أكثر صحةً واستدامةً في منازلهم، وهو أمر نلمس أهميته اليوم أكثر من أي وقت مضى. وفي رحلة الارتقاء بجودة الحياة في المنازل، تصنع الخطوات الصغيرة فارقاً كبيراً وملحوظاً. فسواءً كان التغيير إضافة كرسي مع مساند للذراعين أو سجادة أو نبتة في إناء أو مصباح، فهو كفيل بتعديل المزاج ومنحنا يوماً أفضل ونظرة أكثر تفاؤلاً.

وندرك الصعوبات الاقتصادية التي يواجهها الكثيرون من سكان دولة قطر خلال هذه الفترة، لذلك حرصنا على تزويد الكتالوج بحلول تلائم كافة الميزانيات لمساعدة عملائنا على توفير المزيد من المساحة في منازلهم وإضفاء لمسات من التغيير على غرفهم المفضلة”.

ويأتي الكتالوج هذا العام بصيغة مطبوعة ورقمية بما يتلاءم مع مختلف القنوات والمنصات.

بدورها، قالت كارلا كلومبينار، المديرة العامة للتسويق والاتصالات في ايكيا: “يتجاوز كتالوج ايكيا لعام 2021 مفهوم الكتيب العادي، فهو يحتوي على مجموعات تشكل مصدر إلهام وتعكس مفهوماً جديداً للحياة في المنزل، ويتوفر عبر كافة قنوات ايكيا على الإنترنت وخارجها وعبر نقاط الاتصال الرقمية والفعلية. كما نواصل العمل على تطوير قنوات التسويق العالمية بالتزامن مع إنشاء محتوىً بطابع محلي لتعزيز توصلنا مع السوق وتزويد عملائنا بمجموعة متنوعة من الأساليب والقصص والتصاميم والبيئات”.

لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: https://www.ikea.com/qa/en/

Infographic QTR Infographic QTR
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format