📱 Technology🌍 World

First death from a cyber attack!

أول وفاة بسبب هجوم إلكتروني!

Al-Sharq – WGOQatar Translations

Doha: German authorities have opened a full-scale investigation after the first death of a woman was recorded as a result of a cyber attack on the health system of a hospital in the country, causing the patient’s death. According to the British daily Daily Mail, the woman died because a hospital in the western city of Düsseldorf was unable to receive the patient because its devices were out of service due to a cyber attack that could not be solved at the time.

German prosecutors have opened a murder investigation into the incident, the first of its kind in the country. The chronically ill patient arrived at the city’s university hospital on September 11, but the hospital administration wanted to send her to another hospital to die before the ambulance reached its destination. The newspaper noted that this incident would be the first recorded incident of the death of a woman due to a cyber attack, if an official investigation into the case is opened and accepted.

Source: al-sharq

الشرق

الدوحة: فتحت السلطات الألمانية تحقيقا واسعا بعد تسجيل أول وفاة لامرأة نتيجة تنفيذ هجوم إلكتروني استهدف النظام الصحي لأحد المستشفيات في البلاد ما تسبب بوفاة المريضة. وبحسب صحيفة “ديلي ميل” البريطانية، فقد توفيت المرأة بسبب عدم قدرة أحد المستشفيات في مدينة دوسلدورف غربي البلاد على استقبال المريضة لتعطل أجهزته بسبب هجوم إلكتروني تعذر حله في ذلك الوقت.

وقامت النيابة العامة الألمانية بفتح تحقيق في جريمة قتل حول الحادثة التي تعتبر هي الأول من نوعها في البلاد. ووصلت المريضة التي كانت تعاني من مرض مزمن إلى المستشفى الجامعي في المدينة بتاريخ 11 سبتمبر/ أيلول الماضي، لكن إدارة المستشفى ارادت إرسالها إلى مستشفى آخر لتتوفى المريضة قبل أن تصل سيارة الإسعاف إلى وجهتها. ونوهت الصحيفة، إلى أن هذه الحادثة من شأنها أن تكون أول حادثة مسجلة لوفاة لامرأة بسبب هجوم إلكتروني أو سيبراني، في حال فتح تحقيق رسمي بالقضية وقبولها.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format